عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
حجت الاسلام والمسلمين نجفي در ديدار مدير موسسه فرهنگي نجف اشرف تاكيد كرد:‌‌ آموزش مسائل فرهنگي درباره زيارت اربعين و بايد و نبايدها بايد قبل از سفر به زايران گفته شود و تمركز اصلي آموزش براي قبل از سفر است نه حين سفر.
عقیق:حجت الاسلام سيد حميد حسيني مدير موسسه فرهنگي نجف اشرف و مدير راديو معارف عراق با حضور در محل بعثه مقام معظم رهبري در كربلاي معلا، با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه در كشور عراق ديدار و گفت و گو كرد.
در اين ديدار در خصوص زيارت اربعين و برنامه هاي فرهنگي براي زايران، بحث و تبادل نظر شد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي تاكيد كرد:‌‌ آموزش مسائل فرهنگي، بايد و نبايدها بايد قبل از سفر به زايران گفته شود و تمركز اصلي آموزش براي قبل از سفر است نه حين سفر.
وي با تاكيد بر اطلاع رساني به زايران از راه هاي مختلف به ويژه رسانه هاي عمومي گفت: اطلاع رساني نسبت به كارها و خدمات انجام شده براي اربعين نبايد به گونه اي باشد كه در زايران توقع ايجاد كند بلكه بايد زايران، ضمن آگاهي از تمام خدماتي كه انجام مي شود، آماده كاستي هاي احتمالي در اين سفر باشند.
وي با تاكيد بر در نظر گرفتن تمام جوانب خاطر نشان كرد: مديريتِ خوب آن است كه بدترين شرايط و احتمالات را در نظر بگيرد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري اظهار داشت: شايسته است كه زايران، مدت حضور خود در عتبات را مديريت كنند تا تراكم جمعيت در ايام اربعين، توزيع شود و زايران ايراني، زمان توقف خود در كربلا را كاهش دهند تا امكان بهره مندي افرادي بيشتري از فضاي معنوي كربلا در آن ايام فراهم شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین