عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
حجت الاسلام پناهیان؛
حجت الاسلام پناهیان در راهپیمایی مردم مشهد در روز ۱۳ آبان، گفت: شعار مرگ بر آمریکا ریشۀ قرآنی دارد؛ «وَ الَّذینَ کَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ» .
عقیق:حجت الاسلام پناهیان در آغاز راهپیمایی مردم مشهد در روز ۱۳ ابان، در جمع راهپیمایان مشهدی که همراه با حضور ۳ شهید از شهدای مدافع حرم بود، سخنرانی کرد. در ادامه مشروح این سخنرانی را می‌خوانید:

اگر «مرگ بر آمریکا» ی ما اثر نداشت، رئیس‌جمهور آمریکا از ملت ایران نمی‌‌خواست که «مرگ بر آمریکا» نگوید

ملت ما به قدرت برتر منطقه تبدیل شده و قدرتش را به رخ قدرتمندان جهانی کشیده است. ملت ما خودش را در آستانۀ فتح و پیروزی می‌بیند. ملت ما در منطقه شعارهایی داده که امروزه برای آن شعارها فدائیان زیادی در منطقه می‌جنگند و مبارزه می‌کنند. اگر ملت ما از سی و پنج سال پیش، بعد از نمازها شروع کرد به «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» گفتن، امروز در دورترین ممالک اسلامی مثل یمن اعلام می‌شود که نماز بدون مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نماز نامقبولی است و مسلمانان یمن بعد از نماز خود «مرگ بر آمریکا» می‌گویند. اگر مرگ بر آمریکای ما اثر نداشت، رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین سخنرانی خودش در سازمان ملل، از ملت ایران درخواست نمی‌کرد که «دیگر مرگ بر آمریکا نگویید». این مرگ بر آمریکای شما علامت قدرت شما است. اگر کسی ضعیف باشد و علیه آمریکا شعار بدهد و حتی علیه آمریکا اقدام هم بکند، به اقدام او خواهند خندید. ولی اگر یک ملتی قوی شد و اقتدار یافت به حدی که توانست با یک شعار «مرگ بر آمریکا» به آمریکا ضربه بزند، چرا باید این ملت از این قدرت دست بکِشد و کنار بیاید؟

طبق فرمودۀ قرآن، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند/ مشکلات ما ناشی از ضعف‌های خود ما و مسئولین ماست

قدرت ملت ما امروز به جایی رسیده که با یک شعار زبانی می‌تواند به آمریکا ضربه بزند.  آمریکا دربارۀ ضربه زدن به ما-طبق فرمودۀ قرآن کریم- هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. قرآن کریم می‌فرماید:  «الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُم» (محمد/۱)  کسانی که کافر شدند و با دین مبارزه می‌کنند، خدا اثر اعمال آنها را تباه می‌کند، یعنی آنها هر چه علیه دین زحمت بکِشند، خدا زحمات آنها را از بین می‌برد. و قرآن کریم راست می‌گوید. قرآن کریم-نعوذبالله، زبانم لال- دروغ نمی‌گوید. ما اگر مشکلاتی داریم، این مشکلات در طول این سی و پنج سال ناشی از ضعف‌های خود ما و مسئولین ماست. ما اگر محدودیت‌ها و یا محرومیت‌هایی داریم، اینها از سر بی‌عرضگی‌ها ما است و الّا خدا در قرآن کریم فرموده است که آنها نمی‌توانند به شما ضربه بزنند:  «الَّذینَ کَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبیلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُم»

 ما همۀ ملت‌های جهان را به شعار علیه آنها وادار کرده‌ایم / این علامت قدرت ماست که با یک شعار زبانی «مرگ بر آمریکا» به آنها ضربه می‌زنیم

ما بر آنان مؤثر هستیم، آنان بر ما مؤثر نیستند. آنها ممکن است راهی را مسدود کنند، اما ده‌ها راه دیگر را خدا برای ما باز می‌کند. ولی این ما هستیم که با کلمۀ خود، بر آنان مؤثر هستیم. آنها هیچ‌وقت نمی‌توانند در جهان ملت‌هایی را تحریک کنند که این ملت‌ها بخواهند علیه انقلاب اسلامی ایران-و امروز علیه انقلاب اسلامی جهان- شعار بدهند. این ما هستیم که همۀ ملت‌های جهان را علیه آنها به شعار دادن وادار کرده‌ایم. این قدرت ما را می‌رساند که با یک شعار «مرگ بر آمریکا» به آنها ضربه می‌زنیم و آنها در اوج ضعف قرار دارند.

شعار مرگ بر آمریکا ریشۀ قرآنی دارد؛ «وَ الَّذینَ کَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ»    

متأسفانه کسانی هستند که خواسته یا ناخواسته در جهت یاری رساندن به دشمن، به زمزمه‌هایی برای ترک کلمۀ «مرگ بر آمریکا» شروع کرده‌اند. ریشۀ قرآنی صریح این شعار بسیار کوبنده و مؤثر که ناشی از قدرت ما است، آیه‌ای در سورۀ محمد(ص) است. در این آیه خداوند متعال می‌فرماید: «وَ الَّذینَ کَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ وَ أَضَلَّ أَعْمالَهُم» (محمد/۸) یعنی کسانی که کافر شدند و با دین مقابله می‌کنند؛ مرگ بر آنان باد. دقیقاً معنای فارسی «فَتَعْساً لَهُمْ» این است: «مرگ بر آنان باد» و یعنی «نابود باشند». در اینجا «مرگ» حتی معنای ظاهری را نمی‌دهد، بلکه مرگ به معنای «نابودی» است. در آیۀ فوق، کلمۀ بعد از «فَتَعْساً لَهُمْ» این است: «وَ أَضَلَّ أَعْمالَهُم» یعنی مرگ بر آنان باد و آنان بی‌اثر باشند. همچنان که در آیۀ اول این سوره نیز می‌فرماید: «أَضَلَّ أَعْمالَهُم»

آمریکا تنها با شعار مرگ بر آمریکای ما رو به نابودی می‌رود/ برخی می‌خواهند شعار مرگ بر آمریکا را در سرچشمۀ آن -یعنی ایران اسلامی-بخشکانند

ما به ملت خودمان و همۀ ملت‌های آزادۀ جهان می‌گوییم که آمریکا واقعاً -آنچنان که حضرت امام فرمود- هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، آمریکا تنها با شعار مرگ بر آمریکای ما رو به اضمحلال و نابودی می‌رود. اگر ما و مدیران جامعۀ ما در مقام عمل، شعارهای کوبندۀ مرگ بر آمریکا را اجرا کنند، از دشمنان ما چیزی در جهان باقی نخواهد ماند. بعضی‌ها امروز یاوه‌سرایی‌هایی می‌کنند و می‌خواهند در صف بسیار محکم مرگ بر آمریکا‌گویان-که در منطقه قدرت پیدا کرده‌اند- خلل ایجاد کنند و سرچشمۀ مرگ بر آمریکا-که ایران اسلامی است- را بخشکانند. بدانند که این شعار به شدت عقلانی و این شعار به شدت ایمانی، هیچ‌وقت در این سرچشمه خشک نخواهد شد.

حتی اگر ملت ایران از شعار مرگ بر آمریکا کناره بگیرد، ملت‌های منطقه با قدرت ادامه خواهند داد

ضمن اینکه حتی اگر ملت ایران نعوذبالله زمانی از شعار مرگ بر آمریکا کناره بگیرد، ملت‌های منطقه با قدرت آن را ادامه خواهند داد. ملت یمن هیچ‌گاه دست از مرگ بر آمریکا برنمی‌دارد. ماه‌ها است که ملت یمن دارد بمب‌های آمریکایی را بر سر و روی فرزندان بی‌گناه خودش احساس می‌کند. ملت عراق هیچ‌وقت دست از مرگ بر آمریکا برنخواهد داشت. سال‌هاست که جنایت‌ها و به‌ویژه اخیراً سرهای بریدۀ مظلومان خودش را می‌بینید و تحمل می‌کند و همۀ اینها را از چشم آمریکا می‌بیند. ملت افغانستان هیچ‌گاه دست از مرگ بر آمریکا برنخواهد داشت، سال‌ها است که خیانت‌های آمریکا را در افغانستان دارد مشاهده می‌کند. ملت شام هیچ‌گاه دست از مرگ بر آمریکا برنخواهد داشت، سال‌ها است که زخم تروریست‌ها را دارد تحمل می‌کند. ملت فلسطین و همۀ ملت‌های منطقه نیز همین‌طور. اگر سرچشمۀ مرگ بر آمریکا ایران اسلامی بود، و اگر سرچشمۀ شورگرفتن مرگ بر آمریکا، قصۀ لانۀ جاسوسی بود، امروز این سرچشمه به اقیانوس خروشان غیرقابل بازگشتی تبدیل شده است و راهی برای بازگشت ما از شعار مرگ بر آمریکا باقی نمانده است. تنها یک راه برای پایان دادن به شعار مرگ بر آمریکا هست و آن مرگ آمریکا و استکبار جهانی است.

برخی می‌گویند آمریکا دیگر آن آمریکای سابق نیست

بعضی‌ها فکر می‌کنند که لابد سخنرانی‌های اخلاقی‌ای انجام شده و سران آمریکا آدم شده‌اند و از آن گرگ‌صفتی دست برداشته‌اند. می‌گویند آمریکا دیگر آن آمریکای سابق نیست! من از آنها سؤال می‌کنم: سران آمریکا در کدام ماه رمضان روزه گرفته‌اند؟ در کدام مجلس دعای کمیل توبه کرده‌اند؟ در کدام مجلس وعظ و خطابۀ معنوی استغفار کرده‌اند که حالا آدم شده‌اند و دیگر جنایت نمی‌کنند؟ برخی از کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، کسانی بودند که می‌گفتند: «نباید به خیالات پرداخت باید واقع‌بین بود!» در حالی که امروز دشنۀ ستمگرانۀ آمریکا تا دسته در پهلوی جهان اسلام فرو رفته و بر اساس بُغضی که به ملت ایران دارند، امروز دارند به همسایه‌های ایران ظلم می‌کنند! آیا اینها واقعیت نیست؟ همۀ جهانیان می‌دانند این همه کشتار در اطراف ما و در این منطقه، به خاطر بغضی است که از ملت ایران دارند، به خاطر ترسی است که از اقتدار ملت ایران دارند. آن‌وقت در چنین شرایطی ما دست از شعار کوبنده‌ای که علامت اقتدار ما است برداریم!؟ هیهات منا الذله.

محال است از شعار کوبنده‌ای که بالاتر از قدرت موشکی‌مان است، دست برداریم/ سند مرگ بر آمریکای ما این شهدای مدافع حرم هستند که به دست ایادی آمریکا شهید شده‌اند

محال است که ما از این قدرت بالاتر از قدرت موشکی خودمان دست برداریم. محال است که ما از این قدرت توفندۀ نرم‌افزارانۀ خودمان دست برداریم. شما می‌دانید که تظاهرات سیزده آبان در سراسر کشور با چه ذوق و سلیقه و قریحۀ انقلابی همراه است، ولی مسلماً امروز شما که در آغاز این راهپیمایی در مشهد مقدس به سر می‌برید یکی از زیباترین و به‌یادماندنی‌ترین تظاهرات‌های استکبارستیزانه را دارید برگزار می‌کنید، چون زیر سایۀ وجود مقدس شهدای بسیار گرانقدری است که در مقابله با ایادی استکبار به شهادت رسیده‌اند. سند مرگ بر آمریکای ما این شهدا هستند، سند مرگ بر آمریکای ما و استکبارستیزی ما این مظلومانی هستند که به دست آمریکایی‌های شوم و ایادی‌ آنها به شهادت رسیده‌اند. خودِ وزیر خارجۀ سابق آمریکا می‌گوید که «ما داعش را در منطقه درست کردیم» (فارس/ خبر ۱۳۹۳۰۶۱۸۰۰۱۱۷۰) او می‌گوید: من رفتم در همۀ کشورهای اسلامی و گفتم شما باید نیرو بدهید، باید از داعش حمایت کنید و داعش را در عراق درست کردیم. این را وزیر خارجۀ خبیث آمریکا- که هم‌اکنون می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهوری هم بشود- در کتاب خودش ثبت کرده است. ما به سند گفتۀ خودشان اتکاء می‌کنیم گرچه اگر هم این را نگفته بودند، همۀ مردم منطقه عمل زشت آنها را می‌دانستند و نیازی به اعتراف آنها هم نبود. ما در پناه این شهدا امروز مرگ بر آمریکا می‌گوییم، ما در پناه شهید بزرگوار شهید کریمی، در پناه شهید بزرگوار سید حمید حسینی و در پناه شهید بزرگوار محمدرضا خاوری، امروز مرگ بر آمریکا می‌گوییم.

مرگ بر آمریکا، برائتی است که ولایتمداری بدون این برائت قبول نیست/ ثواب مرگ بر آمریکای ما از سلام بر اولیاء خدا بالاتر است

ثواب این مرگ بر آمریکای ما از سلام و درود فرستادن بر اولیاء خدا بالاتر است، این مرگ بر آمریکای ما برائتی است که هیچ‌ ولایت‌مداری‌ای بدون این برائت قبول نیست و در نزد خداوند متعال مقبول نمی‌افتد.

ان‌شاءالله امسال آخرین مرگ بر آمریکای ما باشد و امیدواریم که سیزده آبان سال آینده «مرگ آمریکا» را جشن بگیریم و آمریکا را ذلیل و زبون، مقابل پای امت اسلامی به التماس‌افتاده ببینیم، کما اینکه این به التماس افتادن آغاز شده است.

ما با مرگ بر آمریکا گفتن مقدمات ظهور مهدی فاطمه را فراهم خواهیم کرد. چون در روایات آمده است: امام زمان(ع) با رعبی که در دل دشمنان می‌افتد یاری می‌شود (الْبَاقِرَ ع یَقُولُ الْقَائِمُ مِنَّا مَنْصُورٌ بِالرُّعْبِ؛ کمال‌الدین/۱/۳۳۱) یقیناً بخشی از این رعب، رعبی که از یاران امام زمان(ع) در دل دشمنان می‌افتد، این رعب است که دشمنان را نابود خواهد کرد و ما این رعب را با استکبارستیزی خودمان در دل دشمن می‌اندازیم.

آفرین به مدافعان حرم‌های اهل‌بیت(ع) / قدم شایستۀ امروز ما برای انتقام از خون شهدای مدافع حرم، شعار مرگ بر آمریکاست

آفرین به مدافعان حرم‌های اهل‌بیت(ع)، آفرین به مدافعان حرم زینب کبری(س) که در تاریخ سرسلسله‌دار استکبارستیزی در اوج غربت بود. شهدایی که غریبانه از بلاد مختلف مسلمین در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) به پا خواسته‌اند، استکبارستیزی می‌کنند و ذره‌ای خم به ابرو نمی‌آورند.

خدایا تو شاهد باش که ما از خون شهدایمان نمی‌گذریم، ما از خون شهدای افغانستان نخواهیم گذشت، ما از خون شهدای عراق و شام نخواهیم گذشت، ما از خون شهدای یمن و بحرین نخواهیم گذشت و در مقابل تمام جهانیان انتقام خون شهدا را خواهیم گرفت. قدم شایستۀ امروز ما برای انتقام گرفتن از خون این شهدا همین شعار مرگ بر آمریکا است.

برای اینکه کسی نتواند تردیدی در شعار مرگ بر آمریکا ایجاد کند، این آیه در مدارس و دانشگاه‌ها نصب شود

برای اینکه کسی نتواند تردیدی در شعار مرگ بر آمریکا ایجاد کند، لازم است در مدرسه‌ها و در دانشگاه‌های ما، این آیۀ مبارکه که برای شما قرائت کردم به در و دیوار نصب شود: «وَ الَّذینَ کَفَرُوا فَتَعْساً لَهُمْ وَ أَضَلَّ أَعْمالَهُم» (محمد/۸) و لازم است برای اینکه کسی از آمریکا حساب نبرد بر این کلمه «أَضَلَّ أَعْمالَهُم» تأکید شود. خداوند متعال بارها در قرآن فرموده‌ است که آن کافرانی که بر سر دین مانع می‌شوند، هیچ‌ اثری ندارند! عمر تفکر ترس از آمریکا به سر آمده است.

چند دعا کنم. در محضر امام جمعۀ محترم و عزیز شهر مقدس مشهد اطالۀ کلام نکنم و شما به فریادهای کوبندۀ خود ادامه بدهید. خدایا به حق این فریادهای مقدس مرگ بر آمریکا، مرگ استکبار جهانی را برسان! مکر دشمنان دین به خودشان برگردان! به حق این شهدای مظلوم، امروز را مؤثرترین روز مرگ بر آمریکا قرار بده! به حق این شهدای مظلوم ایادی استکبار در منطقه و در جامعۀ ما مکرشان به خودشان برگردان.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین