عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷
رئيس اتحاديه قاريان كربلا وابسته به آستان مقدس حسيني گفت: هم اينك نام بسياري از قاريان و موذنان ايراني در محافل قرآنيِ جهان برده مي شود و ما نيز در آستان مقدس حسيني از حضور و تلاوت قاريان ايراني استقبال مي كنيم و گاهي برنامه هاي مشترك داريم.
عقیق:حاج علي الخفاجي رئيس اتحاديه قاريان كربلا است كه زير نظر آستان مقدس حسيني فعاليت مي كند. وي استاد و داور رشته تجويد و تلاوت در عراق است و به عنوان كارشناس قراني در برنامه هاي راديو الروضة و شبكه ماهواره اي كربلا حاضر مي شود و به پرسشهاي ببيندگان درباره احكام تجويد و تلاوت پاسخ مي دهد.
الخفاجي، كارشناس برنامه احس الحديث در شبكه كربلاست كه چندي قبل بخش هاي ويژه اي از برنامه خود را به قاريان ايراني كه در فاجعه منا به شهادت رسيدند، اختصاص داد.
علي الخفاجي به تشريح فعاليت هاي قرآني در اتحاديه قاريان و آستان مقدس حسيني پرداخت و گفت: اين اتحاديه، اقدامات مختلفي همچون برگزاري مسابقات قرآن، معرفي افراد براي شركت در مسابقات بين المللي در كشورهاي مختلف، ميزباني از شخصيت هاي قرآني از نقاط مختلف جهان و برگزاري محافل قرآني در سراسر عراق را انجام مي دهد.

برگزاري سالانه ده ها محفل قرآني داخلي و بين المللي
وي با اشاره به برگزاري سالانه ده ها محفل قرآني داخلي و بين المللي گفت: گاهي رسانه هاي مغرض، موج تبليغاتي راه مي اندازند كه شيعيان توجهي به قرآن ندارند در حالي كه در اصلي ترين شهرهاي شيعي مانند قم، كربلا، مشهد، نجف و جاهاي ديگر، جدي ترين محافل قرآني و مسابقات باشكوه برگزر مي شود و اقشار مختلف جامعه از خردسالان گرفته تا بزرگسالان، در برنامه هاي قرآن مشاركت دارند. عنوان نمونه امسال براي سومين سال پياپي، در شب عاشورا با مشاركت قاريان، در كربلا ختم قرآن داشتيم كه با استقبال عزاداران حسيني همراه شد و به صورت مستقيم از شبكه كربلا پخش شد.
رئيس اتحاديه قاريان كربلا خاطر نشان كرد: در جهان اسلام، معروف است كه مصري ها قاريان زبده اي هستند و عمده قاريان شهير در جهان اسلام، مصري اند اما شاهديم كه جمهوري اسلامي ايران نيز در دهه هاي اخير شتاب ويژه اي در اين زمينه داشته است.

رشد قرآني در ايران، به واسطه حمايت هاي رهبري است
وي ادامه داد: ايران بعد از پيروزي انقلاب، شاهد يكنوع پيشرفت و شكوفايي در زمينه توجه به علوم قرآني بود به طوري كه مي توانيم بگوييم يك جنبش قرآني در ايران شكل گرفته است و اينها به وجود حضرت آيت الله خامنه اي و حمايت هاي مستقيم ايشان از قاريان بر مي گردد.
استاد و داور مسابقات سراسري قرآن گفت: در سفرهاي قرآني به جمهوري اسلامي، از نزديك شاهد اهتمام و توجه حضرت آيت الله خامنه اي به قاريان هستم؛ طبيعي است كه وقتي رهبر عالي يك كشور، اينگونه از قاريان و فعاليت هاي قرآني حمايت كند، ساير بخش ها نيز توجه خواهند كرد.

شجره قرآني ايران، روز به روز تنومندتر مي شود
وي افزود: هم اينك نام بسياري از قاريان و موذنان ايراني در محافل قرآنيِ جهان برده مي شود و ما نيز در آستان مقدس حسيني از حضور و تلاوت قاريان ايراني استقبال مي كنيم و گاهي برنامه هاي مشترك داريم، و حتي برخي موارد بوده كه قاريان شهير ايراني، سفر شخصي و خانوادگي به عتبات عاليات داشته اند و ما به طور اتفاقي با آنها مواجه شده ايم، اما از آنها در برنامه هاي حرم استفاده كرده ايم.
الخفاجي خاطر نشان كرد: هم اينك شجره قرآني در جمهوري اسلامي، درختي تنومند شده كه روز به روز تنومندتر مي شود و پيش بيني مي شود كه در سالهاي آينده، شاهد سطح گسترده تري از قاريان ايراني در محافل بين المللي باشيم.



منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین