عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۶
درنشست روحانيون كاروان ها مطرح شد؛
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع روحانيون، مديران و مداحان كاروان ها به 5 بايسته اخلاقي در سفر عتبات اشاره كرد و گفت:‌ انگيزه خدمت، بيان شيوا، چشاندن حلاوت عبادت، پرهيز از نقل اقوال اختلافي و دوري از مواضع اتهام از اهميت ويژه اي در همراهي باكاروان هاي زيارتي برخوردار است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع روحانيون، مديران و مداحان كاروان ها در بعثه كربلا به 5 بايسته اخلاقي در سفر عتبات اشاره كرد و گفت:‌ انگيزه خدمت، بيان شيوا، چشاندن حلاوت عبادت، پرهيز از نقل اقوال اختلافي و دوري از مواضع اتهام از اهميت ويژه اي در همراهي باكاروان هاي زيارتي برخوردار است.
وي خاطر نشان كرد:‌ توفيق خدمت رساني به زايران سيدالشهداء، نعمتي الهي است و اين كار را بايد با نشاط و انگيزه انجام دهيم وگرنه سلب نعمت مي شود. به ويژه اينكه بسياري از زايران، تنها يك بار در عمرشان مشرف مي شوند و بايد با بالاترين انگيزه، به زايران از حيث اجرايي و فرهنگي خدمت كنيم.
نماينده بعثه رهبري در عراق با اشاره به سخنراني هاي روحانيون در فرصت هاي تبليغي در سفر عتبات گفت: بايد از بيان شيوا، مختصر و مفيد بهره بگيريم؛ گوينده اي موفق است كه مخاطب شناس باشد و او را خسته نكند.
وي خاطر نشان كرد:‌ به گونه اي برنامه ريزي شود كه زايران، شيريني عبادت را در اين سفر معنوي بچشند و البته دقت داشته باشيم كه در امور مستحبي، نبايد تحميل كنيم تا زدگي ايجاد كند. ما موظفيم كه شيريني ها و زيبايي هاي دين را به زاير بگوييم.
وي بر پرهيز از نقل اقوال اختلافي تاكيد كرد و گفت:‌ بايد در ميان اقوال، انچه را كه صحيح تر و مستندتر است براي زاير بيان كرد و او را سردرگم ننمود. همچنين بايد از مواضع اتهام پرهيز كرد؛ امير بيان، حضرت علي عليه السلام فرمود كسي كه خود را در معرض اتهام قرار دهد و مردم به او بدگمان شوند، كسي جز خودش را ملامت نكند. چون انسانِ مومن، حق ندارد آبروي خود را بريزد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین