عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
مفتی اعظم وهابی عربستان:
شیخ عبدالعزیر بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم وهابی عربستان در ادامه صدور فتواهای عجیب و غریب، مقابله با تشیع را خواستار شد!
عقیق: «شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی اعظم وهابی سعودی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع امام ترکی بن عبدالله در ریاض در بخشی از سخنان خود به سخنرانی علیه شیعیان پرداخت و مدعی شد باید امت اسلامی با شیعیان که عقیده مسلمانان را زیر سوال می برند، مقابله کنند!
این مفتی وهابی در ادامه مدعی شد که تشیع مذهبی باطل است و باید با آن مقابله کرد.
مفتی اعظم وهابی عربستان پیش از این در فتواهای عجیب و غریب خود، فتوای تخریب قبور ائمه اهل بیت را صادر کرده بود.
همچنین، شیخ عبد العزیز آل شیخ در برنامه زنده که از ماهواره المجد عربستان پخش می شد در پاسخ خانمی در رابطه با یزید و قیام امام حسین علیه السلام این چنین پاسخ داده بود که زمان پرداختن به این امور گذشته و زمان آن سپری شده است، آنها گروهى بودند که درگذشتند، هر کار نیک و بدی کردند براى خود کردند و شما هم هر چه کردید براى خود خواهید کرد و مسئول کار آنها نخواهید بود.
وی در ادامه سخنان خود مدعی شده بود که بیعت یزید بن معاویه، بیعتی شرعی است که در زمان پدرش معاویه از مردم گرفته شد و مردم هم بیعت کرده و به این بیعت گردن نهادند، امّا هنگامی‌ که معاویه از دنیا رفت حسن و حسین بن علی و ابن زبیر از بیعت با او خودداری کردند!
به نظر می رسد، صدور اینگونه فتواها از این مفتی وهابی که عقایدی افراطی دارد بعید به نظر نمی رسد.

منبع: القدس العربی
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین