عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۳۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
آیت‌الله رشاد عنوان کرد؛
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سال جاری به مناسبت روز جهانی فلسفه عنوان «فلسفه اخلاق» را برگزیده و در این راستا از شخصیت حاج آقا مجتبی تهرانی نیز تکریم و تجلیل خواهد کرد.
عقیق: آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در آستانه روز جهانی فلسفه (20 نوآمبر ـ 29 آبان) درباره کارهای صورت‌گرفته برای روز جهانی فلسفه گفت: در این زمینه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نیز تدابیری اندیشیده است.

وی در پاسخ به این سؤال که سال‌هاست آنگونه که باید روز جهانی فلسفه و این مناسبت‌های فلسفی در کشور جدی گرفته نمی‌شود و حتی عنوان گذاری این روزها نیز با دقت و از روی برنامه موجهی صورت نمی‌گیرد، گفت: البته کامل هم این امر را تأیید نمی‌کنم، ما امسال تلاش داریم بدین مناسبت چند برنامه را از روز جهانی فلسفه تا دی ماه برگزار کنیم.

رشاد با اشاره به اینکه قرار بر این است دوازده یا سیزدهمین همایش سالانه روز جهانی فلسفه را از سوی پژوهشگاه با عنوان فلسفه اخلاق در این مناسبت برپا کنیم، یادآور شد: ما هر سال تلاش می‌کنیم در کنار موضوع همایش سال به تناسب از یک شخصیت علمی نیز تقدیر و تجلیل کنیم.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه یادآور شد: این شخصیت علمی امسال متناسب با روز جهانی فلسفه و همایش مربوط به آن (فلسفه اخلاق)، شخصیت محبوب حاج آقا مجتبی تهرانی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه نخستین برنامه ما به مناسبت روز جهانی فلسفه در این مناسبت برپا خواهد شد و آخرین در 13 دی ماه که روز رحلت حاج آقا مجتبی تهرانی است، خواهد بود و اظهار داشت: امیدواریم که این برنامه‌ها به خوبی و با کیفیت بالا برپا شود.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران درباره اهمیت بحث فلسفه اخلاق امروز در جامعه ما گفت: این بحث باید دغدغه ما و فلاسفه ‌مان در حوزه فلسفه‌های مضاف باشد.

وی همچنین اظهار داشت: سلسله همایش‌هایی هم که تصمیم داریم برپا کنیم نشان از دغدغه در فلسفه مضاف دارد که هر سال یک عنوان را در این حوزه انتخاب می‌کنیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین