عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
معاون وزیر ارشاد:
مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت کشته‌شدگان فاجعه منا با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوزستان برگزار شد.
عقیق:حجت‌ الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 12 آبان در «سوگواره اشک روان بر قرآن کاروان» که به منظور بزرگداشت یاد و خاطره جانباختگان فاجعه منا در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام خوب جامعه قرآنی استان، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، گفت: یکی از مقاماتی که انسان ها به آن نائل می شوند، مقام ذکر است.

وی با بیان اینکه مقام ذکر در برابر غفلت، فراموشی و از یاد بردن نعمت های خداوند است، اضافه کرد: شهدا قطعا در مقام ذکر به مقام شهادت می ‌رسند و این قافله حجاج به ویژه جانباختگان قرآنی در فاجعه منا به این مقام دست یافته و سپس شهید شدند.

وی به رابطه ذکر با تفکر اشاره کرد و با بیان اینکه در آیات قرآن مقام ذکر را با تفکر قرین می سازند، افزود: مرحله ‌ای که این قاریان به آن دست یافتند مرحله «عند ربهم» است و قطعا مقام شهادت نصیب آنها خواهد شد چرا که پاک ترین لحظه حاجی ورود به مناسبت و حجاج در منا در حالی از دنیا رفتند که پاک ترین و ناب ترین لحظات خود را سپری می‌ کردند.

حجت الاسلام حشمتی، اضافه کرد: به عنوان وظیفه به همراه برخی دوستان برای عرض تسلیت به خانواده های جانباختگان و به ویژه خانواده های آنها آمدیم و امیدواریم خداوند به برکت خون شهدا به ما کمک کند که بتوانیم در راه اهدافمان که همانا نشر معارف قرآنی است، گام برداریم.

مهدی دغاغله، رئیس جامعه قرآنی استان خوزستان، نیز ضمن خیرمقدم به به مهمانان این برنامه و خانواده‌های جانباختگان فاجعه منا، عنوان کرد: 40 روز از عروج عده زیادی از حجاج بیت‌ الله الحرام در واقعه منا در حج تمتع امسال می ‌گذرد که با کمال تأسف و تأثر در میان آنها تعدای از نخبگان قرآنی کشورمان نیز جان خود را از دست دادند.

وی ابراز کرد: در میان کاروان قرآنی مرحوم حسن دانش بهترین قاری جهان اسلام و مسابقات بین المللی ایران، حسنی کارگر نفر اول مسابقات قرآن مالزی، سه چهره قرآنی از خوزستان و آبادان به نام های سعید سعیدی زاده، فؤاد مشعلی و امین باوی جان باختند.

وی این سوگواره را عملی خداپسندانه در راستای احیای سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) و تاسی از عملکرد امامان معصوم(ع) جهت دلداری و تسلی بازماندگان این فاجعه داسنت و اظهار امیدواری کرد: خداوند این قدم ناچیز را که در جهت تقدیر و تجلیل از مقام شامخ خادمان قرآنی است، مورد قبول درگاه حق تعالی واقع شود.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین