عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
مدیرعامل شرکت شمسا گفت: امسال بین 600 تا 700 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل زائران اربعین وارد عراق خواهد شد
عقیق:به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، ناصر خدرنژاد در دیدار نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، با اشاره به ورود یکصد دستگاه اتوبوس در سال قبل افزود: با توجه به تجارب به دست آمده از سال‌های گذشته، امسال میزان خدمات رسانی به زائران و برنامه‌های صورت گرفته در این زمینه چند برابر شده اما کافی نیست و شاید بتوانیم به 10 درصد از زائران اربعین خدمات بدهیم.
وی با اشاره به بازدید از تمام مرزهای زمینی و بررسی تدابیر لازم برای کاهش ازدحام گفت: با ایجاد گیت‌های متعدد دریافت گذرنامه در مرز و همکاری دو کشور، می‌توانیم تا حدی شاهد کاهش ازدحام در مرزها باشیم.
خدرنژاد افزود: هیات پزشکی، بر اساس تجارب گذشته، می‌داند که در هر کدام بخش از مسیر 80 کیلومتری نجف به کربلا، چه داروها و خدمات درمانی را باید در نظر بگیرد و در مجموع، نهادهای حاضر در زیارت اربعین از پختگی بیشتری نسبت به قبل برخوردار شده‌اند.
مدیرعامل شمسا  گفت: وظیفه داریم که تا حد امکان به وظایف خود برای تسهیل امور زائران عمل کنیم و آنچه کشور انجام می‌دهد، نسبت به سال گذشته، خیلی بیشتر است اما اینها کفاف این کار را نمی‌دهد، در عین حال تلاش می‌کنیم که از طریق بروشورهای مختلف و سایر راه‌ها، اطلاع رسانی لازم برای زائران صورت گیرد.
سال گذشته حدود یک و نیم میلیون ایرانی برای مراسم اربعین راهی کربلا شدند که مسئولان مربوطه پیش‌بینی کردند این رقم برای امسال به حدود دو میلیون نفر افزایش یابد.


منبع:مشرق
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین