عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
مديرعامل شركت شمسا خبر داد؛
مدير عامل شركت شمسا در ديدار نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به ورود 100 دستگاه اتوبوس در سال قبل گفت: امسال بين 600 تا 700 دستگاه اتوبوس براي حمل و نقل زايران اربعين وارد عراق خواهد شد.
عقیق: ناصر خدرنژاد مديرعامل شركت شمسا كه به عتبات عاليات مشرف شده است، با حضور در محل بعثه مقام معظم رهبري در كربلا، با حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه در عراق ديدار و گفت و گو كرد.
وي در اين ديدار گفت: با توجه به تجارب به دست آمده از سالهاي گذشته، امسال ميزان خدمات رساني به زايران و برنامه هاي صورت گرفته در اين زمينه چند برابر شده است اما كافي نيست و شايد بتوانيم 10 درصد از زايران اربعين را خدمات بدهيم.
وي به بازديد از تمام مرزهاي زميني و بررسي تدابير لازم براي كاهش ازدحام گفت: با ايجاد گيت هاي متعدد دريافت گذرنامه در مرز و همكاري دو كشور، مي توانيم تا حدي شاهد كاهش ازدحام در مرزها باشيم.
خدرنژاد افزود: هيئت پزشكي، بر اساس تجارب گذشته، مي داند كه در هركدام بخش از مسير 80 كيلومتري نجف به كربلا، چه داروها و خدمات درماني را بايد در نظر بگيرد و در مجموع، نهادهاي حاضر در زيارت اربعين از پختگي بيشتري نسبت به قبل برخوردار شده اند.
وي با اشاره به ورود 100 دستگاه اتوبوس در سال قبل گفت: امسال بين 600 تا 700 اتوبوس براي حمل و نقل زايران اربعين وارد عراق خواهد شد.
مديرعامل شمسا خاطر نشان كرد: ما وظيفه داريم كه تا حد امكان به وظايف خود براي تسهيل امور زايران عمل كنيم و آنچه كشور انجام مي دهد نسبت به سال گذشته، خيلي بيشتر است اما اينها كفاف اين كار را نمي دهد در عين حال تلاش ميكنيم كه از طريق بروشورهاي مختلف و ساير راه ها، اطلاع رساني لازم براي زايران صورت بگيرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نيز در اين ديدار با تقدير از فعاليت هاي انجام گرفته براي تسهيل امور زايران اربعين گفت: زيارت ميليوني در ايام اربعين، يك حركت عظيم مردمي كه سيل جمعيت به سوي كربلا به حركت در مي آيد و نهادهاي رسمي تنها بخشي از امور را مي توانند تسهيل كنند از همين رو در ارائه گزارش به مردم بايد مراقب باشيم كه سطح توقعات زايران را بالا نبريم زيرا در زيارت اربعين، همه امور به دست ما نيست و طبيعتا ممكن است مشكلاتي است فرارروي زايران قرار بگيرد لذا شايسته است كه نسبت به كاستي هاي احتمالي نيز اطلاع رساني صورت بگيرد تا آمادگي لازم را داشته باشند.
خاطر نشان مي شود شمسا، شركت مركزي دفاتر خدمات زيارتي سراسر ايران است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین