عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۹
آیت‌الله امینی:
نماینده مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه در گذشته افراد از سلامتی بیشتری برخوردار بودند، گفت: ضعف در معنویت عامل افزایش بیماری است.
عقیق: آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار با معصومه ابتکار و مسؤولان سازمان محیط زیست، از مشکلات مردم در زمینه زیست محیطی سخن گفت و تأکید کرد: بیماری های ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی افزایش پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: با وجود تلاش‌هایی که در زمینه محیط زیست صورت گرفته است مشکلات مردم هنوز به جای خود باقی هستند. در زمان‌های گذشته شاهد این گونه بیماری‌ها نبوده‌ایم و مردم از سلامت بهتری برخوردار بودند و درمان‌ها نیز تأثیر بهتری داشتند.
آیت‌الله امینی اضافه کرد: داروهای شیمیایی که اکنون توسعه پیدا کرده‌اند عامل بسیاری از بیماری‌ها هستند اما در گذشته پزشکان با داروهای گیاهی درمان می‌کرده‌اند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سم پاشی که برای مبارزه با آفات است موجب بیماری است و هرمقدار که سم پاشی افزایش پیدا می‌کند آفت نیز افزایش پیدا می‌کند و در گذشته که سم‌پاشی وجود نداشت، آفت هم وجود نداشت.
وی ادامه داد: اخیرا برخی با تصرفاتی که در میوه‌ها انجام می‌دهند تا زودرس شود در حالی که چنین کاری می‌تواند تأثیر فراوانی در ایجاد بیماری‌ها داشته باشد همچنین استفاده از کودهای شیمیایی نیز تأثیرات فراوانی می‌تواند داشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: در این قسمت تغییری احساس نمی‌شود و کشاورزان هرگونه کاری که بخواهند انجام می‌دهند در نتیجه بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کنند و دولت باید دارو و درمان آنها را تهیه کند.
وی ضعف در معنویت را عامل افزایش بیماری دانست و بیان داشت: بیماران همگی به دارو دل بسته‌اند اما توجه به این که خداوند است که شفا می‌دهد را فراموش کرده‌اند و افسردگی و خودکشی در گذشته به این مقدار وجود نداشته است و این حالات به دلیل ضعف در معنویت ایجاد می‌شوند.


منبع:ایکنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین