عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
استاندار تهران در ديدار با استاندار نجف، از مهمان نوازي مردم عراق از زائران اربعين حسيني تجليل كرد.
عقیق:سيدحسين هاشمي در اين ديدار با تشكر از ملت و دولت عراق براي مهمان نوازي در اربعين گذشته اظهار داشت: سال گذشته مراسم اربعين با عظمت و شكوه خاصي برگزار شد و دنيا را مات و مبهوت كرد و شايد اين عظمت كاستي‌هايي كه در برگزاري مراسم وجود داشت را نيز پوشاند كه البته در اين مراسم باشكوه و منظم نقش مردم عزيز عراق و مهمان نوازي آنان را نبايد ناديده گرفت.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان تهران گفت: سال گذشته بعد از اربعين، با همراهي وزير كشور حدود 48 ساعت در عراق بازديد داشتيم و كوشيديم تا مشكلات واقعي را از زبان مسئولان عراقي بشنويم و اين موضوع كمك زيادي براي كم شدن مشكلات مراسم امسال است به گونه‌اي كه در كميته‌هاي ذيربط از هم اكنون تداركات لازم براي اجراي مراسم امسال آغاز شده و ان شاالله با كمك دوستان عراقي مراسم امسال باشكوه تر و منظم تر از سال گذشته برگزار خواهد شد.
وي با اعلام آمادگي براي بازسازي و زيباسازي شهر نجف افزود: اين شهر با توجه به وجود بارگاه مطهر حضرت علي (ع) از اهميت خاصي برخوردار است و وجب به وجب آن بايد از پاكيزگي كامل برخوردار و در شان نام امير مومنان باشد و برهمين اساس ما براي كمك به پيشرفت و زيباسازي شهر نجف در هر بخشي كه مد نظر مسئولين شهر و استان نجف باشد آمادگي كامل داريم.
وي اظهار كرد: جمهوري اسلامي ايران در يك دهه گذشته سخت ترين تحريم ها را تجربه كرد و با محدوديت جابه جايي هاي بانكي و همچنين كاهش شديد قيمت نفت مواجه شد اما ملت ايران نه تنها با اراده در برابر هجمه ها ايستاد بلكه همزمان كمك به كشورهاي دوست از جمله عراق را نيز از ياد نبرد.
براساس اين گزارش، جواد حسين الياسري استاندار نجف نيز در اين ديدار ضمن تسليت ايام عزاداري اباعبدالله حسين(ع) به ملت و دولت ايران، روابط دوملت را روابطي ريشه دار خواند.
وي گفت : اميدواريم بتوانيم از تجربه پيشرفت‌هايي كه در ايران و تهران به وجود آمده است استفاده و روابط في‌مابين را براي انتقال تجربيات به عراق گسترده تر كنيم.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران كمك هاي زيادي به كشور عراق در حوزه هاي مختلف از جمله مبارزه با تروريسم كرده است افزود: اوضاع اقتصادي عراق به خاطر جنگ چندان مساعد نيست و در اين شرايط كمك هاي ايران براي عراق بسيار مهم و حياتي است.
استاندار نجف با اشاره به مراسم شكوهمند اربعين سال گذشته گفت: مردم عراق در سال گذشته نه تنها خانه خود بلكه خانه دل خود را در اختيار زوار اباعبدالله قرار دادند و امسال نيز اميدواريم با هماهنگي‌هاي بيشتري بين مسئولين عراقي و ايراني و آمادگي هاي بيشتر، مشكلات را كمتر و مراسمي در خور عظمت اربعين حسيني برگزار كنيم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین