عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی:
معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: سطح تعاملات عتبات عراق و آستان قدس رضوی افزایش می‌یابد.
عقیق: به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سیدخلیل منبتی در دیدار با استاندار نجف اظهار داشت: هرچه ارتباط و تعامل بین دو کشور در سطوح مختلف مسئولیتی بیشتر شود، سبب افزایش اتحاد مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان اسلام می‌شود.
وی افزود: این ارتباط باید روز به روز افزایش یابد تا به کوری چشم دشمنان اسلام، این قطب‌های معنوی جهان تشیع بتوانند در مقابل تهاجم فرهنگی و استکبار جهانی ایستاده و اسلام اصیل را به جهانیان معرفی کنند.
منبتی رفت و آمد هیئت‌های مختلف عتبات عالیات کشور عراق و آستان قدس رضوی را نشان از افزایش تعاملات دانست و افزود: از ابتدای امسال، آستان قدس رضوی میزبان رئیس دیوان وقف شیعی عراق، تولیت حرم امامین عسکریین، قائم مقام تولیت حرم امام حسین(ع)، رئیس شورای عالی حج و عمره کشور عراق، سفیر سابق عراق و خدام حرم شریف امامین کاظمین در حرم مطهر رضوی بوده است.
استاندار نجف اشرف در ادامه این دیدار گفت: تعاملات بسیار خوبی بین ایران و عراق شکل گرفته که متاسفانه به دلایلی شهر نجف از این کمک ها تاکنون بهره کمتری برده است، اما به امید خدا این سفر و گفت و گوها سبب افزایش تعامل و همکاری بین این دو شهر شود.
سید یاسری با اشاره به ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حرم امام علی(ع) تصریح کرد: در ساخت این صحن و بازسازی حرم حضرت علی بن ابی طالب(ع) ایرانیان بسیاری مشغول کار هستند و خوشبختانه با علاقه و ارادتی که ایرانیان به خاندان اهل بیت(ع) دارند، پروژه به سرعت در حال انجام است.
وی در ادامه گفت: پیوند بین ایران و عراق پیوندی معنوی است و توطئه های دشمنان نخواهد توانست این پیوند را که از اعتقاد قلبی مردم هر دو کشور به ائمه معصومین(ع) نشات گرفته است، از هم جدا کند.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین