عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
امرودی تشریح کرد:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آمادگی شهرداری تهران در مراسم اربعین، از ویژه‌برنامه‌ای این ایام گفت و افزود: از علاقمندان به خدمت در مراسم اربعین و حضور در کربلا بعنوان خادم‌الرضا(ع) دعوت خواهد شد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین در تهران و خاک عراق گفت: برای مراسم اربعین در تهران مسیری را آماده خواهیم کرد که علاقه‌مندان بتوانند از میدان امام حسین (ع) تا مرقد مطهرحضرت عبدالعضیم(ع) به صورت پیاده حرکت کنند که در طول این مسیر نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر داریم.

حمایت از 100 مسجد برای مراسم اربعین

وی در ادامه با بیان اینکه در خود میدان امام حسین(ع)، برنامه ویژه اربعین را خواهیم داشت، افزود: در 22 میدان اصلی شهر تهران نیز برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی کرده‌ایم. همچنین حدود 100 مسجد را برای برگزاری مراسم ویژه اربعین حمایت خواهیم کرد.

در خروجی‌ مرز‌های مهران، چزابه و شلچمه برنامه ویژه‌ داریم

امرودی با اشاره به آماده‌سازی مرز‌های ایران برای ورود زائران به خاک عراق در مراسم اربعین گفت: در مرز ایران و عراق هم در خروجی‌های سه مرز مهران، چزابه و شلچمه برنامه ویژه‌ای را در نظر‌گرفته‌ایم تا به مردمی که عازم خواهند شد خدمات ارائه کنیم. همچنین 5 روز قبل از اربعین دوستان ما در این مراکز مستقر خواهند شد و در زمان برگشت هم آنجا خواهند بود.

معاینه سرپایی زائراین کربلا

وی ادامه داد: در این مراکز هم پذیرایی خواهیم داشت و هم اینکه برنامه شهر سالم را اجرا خواهیم کرد. در برنامه شهر سالم نیز افرادی که به درمان نیاز داشته باشند، درمان خواهند شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: تسهیلاتی را فراهم کرده‌ایم‌ که مردم بتوانند خودشان را به اولین ایستگاه‌ برسانند ضمن اینکه پارکینگ‌هایی تعبیه شده است تا کسانی با ماشین به سمت مرز حرکت می‌کنند بتوانند خودروی خود را با امنیت پارک کنند و وارد خاک عراق شوند.

امرودی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مرزی توسط سه شهرداری منطقه 4 و 5 و 6 تهران انجام خواهد شد، تصریح کرد: مرز چزابه را منطقه 4، مرز مهران را منطقه 5 و مرز شلمچه را هم منطقه 6 برعهده خواهند داشت.

اجرای شهر سالم در مسیر پیاده روی اربعین

وی با بیان اینکه مسیر نجف تا کربلا را سازمان بسیج شهرداری تهران مدیریت خواهد کرد، گفت: در این مسیر سه مقر برای استقبال از زائران وجود دارد. پزشکان داوطلب ما و همچنین طرح شهر سالم تحت مدیریت شرکت شهر سالم در آنجا مستقر هستند و از زائرین استقبال خواهند کرد که به صورت درمان سرپایی معانیه خواهند شد.

از نجف تا کربلا برنامه ویژه تبلیغاتی خواهیم داشت

معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امسال سعی شده است اولویت را به این سه مرز بدهیم. اما در داخل سرزمین عراق هم از نجف تا کربلا برنامه ویژه تبلیغاتی خواهیم داشت که در این حوزه هم معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ورود خواهد داشت. هچنین جزوات مناسبی را تهیه کرده‌ایم که هنگام ورود زائرین به سرزمین کربلا به آنها داده خواهد شد. در این جزوات آداب زیارات، ملاحظات بهداشتی و کنسولی در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

حضور خدام الرضا(ع) در کربلا

امرودی با اشاره به اینکه از افراد علاقمند به خدمت در مراسم اربعین و حضور در کربلا دعوت بعمل خواهد آمد، گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، افرادی را که علاقه‌مند هستند در کربلا به صورت داوطلب خدمت‌رسانی کنند و نظافت کربلا را در ایام اربعین برعهده داشته‌باشند جذب خواهد کرد. این افراد در این ایام بعنوان خدام الرضا(ع) در کربلا با مهندسی سازمان خدمات شهری شهرداری تهران به نظافت کربلا خواهند پرداخت.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین