عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
استاندار تهران در ديدار با استاندار نجف، كمك هاي جمهوري اسلامي ايران به دولت و ملت عراق را كمك هايي از روي اعتقاد و باور خواند و از آمادگي استانداري تهران براي كمك به زيباسازي شهر نجف خبر داد.
عقیق:سيد حسين هاشمي در ديدار با استاندار نجف كه با حضور هيئت عالي رتبه اي از مقامات استاني نجف برگزار شد، با بيان اينكه جمهوري اسلامي در عين تحمل تحريم هاي ظالمانه از كمك به كشور دوست و برادر مثل عراق غافل نشد، تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در يك دهه گذشته سخت ترين تحريم ها را تجربه كرد و با محدوديت هاي جا به جايي هاي بانكي و همچنين كاهش شديد قيمت نفت مواجه شد اما ملت ايران نه تنها با اراده در برابر هجمه ها ايستاد و با دور زدن تحريم ها مسير توسعه را ادامه داد بلكه همزمان كمك به كشورهاي دوست از جمله عراق را نيز از ياد نبرد.
وي با تاكيد بر اينكه توطئه ي عظيمي براي كشور و ملت عراق توسط قدرت هاي بزرگ انديشيده شده بود افزود: انسان بايد بسيار ساده انديش باشد كه فكر كند گروهي مانند داعش با اين همه امكانات پيشرفته نظامي از پشتيباني و حمايت قدرت هاي بزرگ برخوردار نيست . با اين حال وقتي نجف و كربلا توسط داعش تهديد شد رئيس جمهور ايران با قاطعيت اعلام كرد كه ما اجازه ي چنين كاري را نمي دهيم و اين تاثير زيادي در خنثي شدن توطئه بزرگ داعش داشت .
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان تهران گفت: داعشي ها بالاترين و مدرن ترين آموزش هاي نظامي را ديده بودند و با آمادگي كامل وارد جنگ در عراق شدند، اما موضع مدبرانه رهبر معظم انقلاب و اخطار رئيس جمهور ايران و موضع گيري شجاعانه مرجع بزرگ آيت الله سيستاني در عراق تاثير زيادي در مقاومت در برابر پيشرفت داعش داشت و ان شاالله به زودي شاهد اخراج كامل داعش از سرزمين عراق خواهيم بود .
هاشمي با تاكيد بر آمادگي كامل استانداري تهران براي كمك به زيباسازي شهر نجف گفت: بنده مانند بقيه ايرانيان نسبت به شهر نجف علاقه ي ويژه اي دارم اين شهر به علت حضور مزار امام علي (ع) از اهميت خاصي برخوردار است و وجب به وجب اين شهر بايد از نظافت كامل برخوردار و در شان نام حضرت علي باشد. ما براي كمك به پيشرفت و زيباسازي شهر نجف در هر بخشي كه مد نظر مسئولين شهر و استان نجف باشد آمادگي كامل داريم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تشكر از ملت و دولت عراق براي مهمان نوازي در اربعين سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته مراسم اربعين اباعبدالله با عظمت و شكوه خاصي برگزار شد و دنيا را مات و مبهوت كرد و شايد اين عظمت كاستي هايي كه در برگزاري مراسم وجود داشت را نيز پوشاند كه البته در اين مراسم باشكوه و منظم نقش مردم عراق و مهمان نوازي آنان را نبايد ناديده گرفت.
استاندار تهران افزود: سال گذشته بعد از اربعين ، بنده با همراهي وزير كشور حدود 48 ساعت در عراق بازديد داشتيم و كوشيديم تا مشكلات واقعي را از زبان مسئولان عراقي بشنويم و اين موضوع كمك زيادي براي كم شدن مشكلات مراسم امسال است به گونه اي كه در استانداري تهران از هم اكنون تداركات لازم براي اجراي مراسم امسال آغاز شده و ان شالله با كمك دوستان عراقي مراسم امسال باشكوه تر و منظم تر از سال گذشته برگزار خواهد شد .
در اين ديدار استاندار نجف نيز ضمن تسليت ايام عزاداري اباعبدالله حسين(ع) به ملت و دولت ايران و ابراز خوشحالي از ديدار با استاندار تهران، روابط ايران و عراق را روابطي ريشه دار خواند و گفت: تهران و نجف از روابط قديمي و تاريخي برخوردارند و ما اميدواريم بتوانيم از پيشرفت هايي كه در ايران و تهران به وجود آمده است استفاده و روابط فيمابين را براي انتقال تجربيات به عراق گسترده تر كنيم.
جواد حسين الياسري با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران كمك هاي زيادي به كشور عراق در حوزه هاي مختلف از جمله مبارزه با تروريسم كرده است افزود : اوضاع اقتصادي عراق به خاطر جنگ چندان مساعد نيست و در اين شرايط كمك هاي ايران براي عراق بسيار مهم و حياتي است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، استاندار نجف با اشاره به مراسم شكوهمند اربعين سال گذشته گفت: مردم عراق در سال گذشته نه تنها خانه خود بلكه خانه دل خود را در اختيار زوار اباعبدالله قرار داده بودند و امسال نيز اميدواريم با هماهنگي هاي بيشتري بين مسئولين عراقي و ايراني و آمادگي هاي بيشتر، مشكلات را كمتر و مراسمي در خور عظمت اربعين حسيني برگزار كنيم.



منبع: حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین