عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۹۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
چهارمین همایش "قتیل العبرات" و نخستین سوگواره اربعین حسینی توسط مؤسسه دانشجویان مسلمان برگزار می‌شود.
عقیق:مؤسسه دانشجویان مسلمان جهان در سال های پیش سعی نمود تا از فضای مناسبت جهانی اربعین حسینی بهره جسته و تعدادی از دانشجویان شرکت‌کننده در این راهپیمایی عظیم را در همایشی گردهم آورد.

امسال این مؤسسه در نظر دارد چهارمین همایش خود را برگزار نماید و برای بهره‌برداری هرچه بیشتر و بهتر از این فرصت بی نظیر سوگواره شعر و عکس و فیلمی را نیز به آن بیافزاید.

اهداف برپایی این سوگواره عبارتند از ترویج و تبلیغ شعائر حسینی و عاشورایی، انگیزه‌بخشی بین جوانان مسلمان سراسر جهان، جمع‌آوری آثار مطرح در ذیل عنوان خاص پیاده روی اربعین، نشر بهترین آثار به مسلمانان جهان، تأسیس دبیرخانه دائمی کنگره شعر اربعین، ثبت و ضبط بهترین تصاویر و فیلم‌های پیاده روی اربعین به جهت تبلیغ و نشر این فرهنگ، هدف‌بخشی و جهت‌دهی به اندیشه‌ها و افکار جهانی در خصوص نکات مبهم پیاده روی اربعین، جمع‌آوری جوانان مسلمان در یک همایش بین المللی تحت لوای پرچم اباعبدالله و شناسایی استعدادهای جوانان مسلمان در جهان و بالفعل کردن آن استعدادها در جهت شعائر حسینی.

این سوگواره در سه قالب شعر، عکس و  فیلم کوتاه برگزار می‌شود.

مراحل اجرای آن نیز عبارت است از برگزاری مسابقه، انجام مراحل داوری، برگزاری پیش همایش شعر در تهران، اختتامیه و اعلام نتایج سوگواره در تالار خاتم‌الانبیاء حرم سیدالشهداء در کربلا و برگزاری همایش عمومی یک‌ روزه در تالار خاتم‌الانبیاء حرم سیدالشهداء در کربلا.

پیاده روی اربعین، فلسفه قیام عاشورا و بزرگداشت مقام حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و شهدای کربلا نیز از موضوعات این مسابقه است.

علاقمندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر درباره این سوگواره به سایت http://husseinway.com مراجعه نمایند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین