عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۵۰۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
شب گذشته در تهران صورت گرفت
اهالی محله امامزاده عبدالله و سی متری جی با اعلام انزجار از هتاکی نسبت به ساحت روحانیت و لباس عزاداری امام حسین(ع) در عاشورای امسال، اشد مجازات برای عاملان آن را خواستار شدند.
عقیق: به نقل از رسا، در عصر عاشورای امسال در حوالی محله سی متری جی ، حجت‌الاسلام محمود حیدری‌آقا برای سخنرانی مراسم خیمه‌سوزان در حال رسیدن به محل مراسم بود، با سگی که پیراهن مشکی بر بدنش کرده بودند مواجه می‌شود. وی با دیدن این صحنه و بر حسب انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به تذکر لسانی به صاحب سگ اقدام می‌کند که متاسفانه شخص مورد نظر با توهین به روحانیت، با همراهی اعضای خانواده خود اقدام به ضرب و جرح حجت‌الاسلام حیدری می‌کند و وی به دلیل جراحات وارده در بیمارستان بستری می‌شود. اکنون تعدادی از هتاکان توسط پلیس بازداشت شده‌اند و تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

در پی این اقدام غیراخلاقی، تجمع مدافعان امر به معروف و نهی از منکر شامگاه جمعه 8 آبان در محله امامزاده عبدالله(ع) منطقه 9 تهران و با حضور اهالی محل، روحانیان و کسبه برگزار شد.

 

حامیان امر به معروف از سربازان امام حسین(ع) هستند

حجت‌الاسلام محمود حیدری آقا، روحانی مضروب در حادثه عصر عاشورا در منطقه سی متری جی در خصوص غیرت‌مندی اهالی محله امامزداه عبدالله(ع)، گفت: آن‌چه که مردم را در یک هوای بارانی و روز تعطیل برای حمایت از لباس روحانیت به این تجمع آورده است درون خود پیامی را دارد که اگر پرده‌ها کنار برود و بطن حقیقت نمایان شود، مانند این است که این جمعیت همانند سپاهی هستند که برای حمایت از سیدالشهدا(ع) به میدان آمده‌اند.

وی افزود: نباید مردم از امر به معروف و نهی از منکر بترسند و با تمام وجود باید در برابر هتاکان و مخالفان نهضت حسینی ایستادگی کنند، زیرا این‌کار یک وظیفه الهی است.

در این مراسم اهالی محل با سر دادن شعارهایی همچون؛ روحانی شجاعت حمایتت می‌کنیم، امر به معروف ره حسین است کشته این راه خود حسین است، لبیک یا حسین، هیات من الذله، لباس روحانیت فخر مدافعان است، از اقدام شجاعانه روحانی آمر به معروف حمایت کردند.

 

در پایان این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد و طوماری نیز برای درخواست از مقامات جهت برخورد با هتاکان توسط اهالی محل به امضا رسید.

در بخشی از این بیانیه آمده است: عده‌ای بی‌خرد، هتک و بی‌احترامی را از حد گذرانده و با پوشاندن جامه عزای حسینی (لباس مشکی) بر تن یک سگ و چرخاندن آن در محل و ملا عام باعث هتک مقدسات و توهین علنی به ساحت قدسی سیدالشهدا(ع) و ایذاء و آزار مومنین و ناراحتی اهالی شدند و غیرت دینی و هویت شیعی را جریحه‌دار کردند. هنگامی که با تذکر و نهی از منکر یکی از عزادارن روحانی که لباس پیغمبر(ص) بر تن داشته بود مواجه شدند با گستاخی به وی و جوان همراه او حمله‌ور شده و با ضرب و جرح و هتک و فحاشی و ناسزا به لباس پیغمبر(ص) و این شخص روحانی و همراهانش در مقابل همسرش در روز عاشورا بی احترامی کردند.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: از مسئولان و دادستان محترم می‌خواهیم در این راه تمام سعی و توان خود را به‌کار گیرند و قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را تمام و کمال اجرا کرده و هتاکین و حامیان از ایشان و کسانی را که مانع از اجرای نهی از منکر شدند، به اشد مجازات محکوم کند و با اجرای علنی آن باعث تسلی خاطر اهالی محل و مؤمنین شوند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین