عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
پايان ماموريت تيم تخصصي 60 نفره هلال احمر در كربلا
‌ماموريت تيم تخصصي 60 نفره هلال احمر ايران در كربلا روز گذشته پايان يافت.
عقیق:تيم پزشكي تخصصي مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر كشورمان كه همزمان با ايام عاشوراي حسيني به كربلا اعزام شده بود، پس از يك هفته ارائه خدمات تخصصي اعم از ويزيت، جراحي‌هاي كوچك، سرم تراپي و ... به زائران حسيني امروز به كشورمان باز مي‌گردد.
تيم پزشكي اعزامي ايران به كربلا هنگام ورود به خاك عراق به دو گروه "هلال" و "عتبه" تقسيم و در چادرهاي برپا شده در بين‌الحرمين و اطراف حرم به خدمت‌رساني زائران حسيني اعم از ايراني و غير ايراني پرداختند.
بنا بر اعلام دكتر ماشاءالله رضايي، مسئول پزشكي جمعيت هلال احمر ايران در عتبات، تيم تخصصي اعزامي به كربلا طي اين مدت بيش از 28 هزار ويزيت، حدود يك‌هزار تزريقات، حدود 1800 پانسمان و ... انجام داده است.
وي با اشاره به تهيه و ارسال داروهاي لازم از ايران، تاكيد كرد: درمانگاه‌هاي مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر ايران همچنان در كربلا، نجف و كاظمين به صورت 24 ساعته پاسخگوي زائران عتبات عاليات خواهند بود.
اعضاي اين تيم تخصصي كه اغلب‌ آنها سابقه حضور در كربلا جهت ارائه خدمت به زائران در ايامي همچون نيمه شعبان، تاسوعا و عاشورا و اربعين حسيني را دارند، خود را خادم الحسين و خادم زائران امام حسين (ع) مي خوانند. پزشكاني كه به اذعان خودشان در ارائه خدمت به عاشقان اباعبدالله "خستگي" مفهومي ندارد، از جان و دل مايه مي‌گذارند و به اين اميد خاك عراق را ترك مي‌كنند كه بار ديگر براي خادمي امام حسين(ع) و زائرانش فراخوانده شوند.
دكتر محمد گنجه، عضو هيات علمي دانشگاه بقية الله كه مسئوليت گروه "هلال" تيم تخصصي را در اين سفر كاري بر عهده داشت، تعداد سفرهايش براي ارائه خدمت به زائران عتبات آنقدر زياد مي‌داند كه حسابش را ندارد و مي گويد: فكر مي‌كنم 17 يا 18 مرتبه است كه براي خادمي امام حسين و زائرانش مشرف مي‌شوم. آنچه مهم است، اين است كه با وجود كار سنگين و شيفت‌هاي شبانه، خستگي را احساس نمي‌كنم. حس خدمت در اينجا وصف شدني نيست.
ليلا افشار كه به عنوان پرستار و براي اولين بار اعزام شده، از زمان تحصيلش در دوران راهنمايي آرزوي تجربه حضور در كربلا در روز عاشورا را داشته و اينكه اين آرزويش با تجربه خادمي امام حسين(ع) و زائرانش همراه شده را سعادتي مي‌داند و از همين بابت خدا را شكر مي‌كند و سپاسگزار دعوت امام حسين براي اين سفر است.
وي اين يك هفته خادمي را از بهترين روزهاي زندگي‌اش مي‌داند و بابت خدماتي كه ارائه كرده حس خوب و لذت بخشي دارد.
دكتر غلامرضا طائبي، پزشك عمومي و عضو كميسيون‌هاي پزشكي بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز مي‌گويد: دعوت شدم براي خدمت و اين لطف خدا و توفيقي بود كه در اين ايام نصيبم شد تا در محضر خود حضرت خدمتگذار زائرانش باشم. از طرفي اينجا انسان هم به مظلوميت امام مي‌گريد و هم به حال خودش گريه مي‌كند كه چرا اينقدر از اهداف امام فاصله گرفته است. چرا كه امام با اين هدف قيام كرد كه شريعت را زنده نگه داشته و جلوي بدعت‌ها را بگيرد. به همين دليل به نظرم انقلاب فكري اساسي لازم است تا به سمت فكر امام و راه و هدف وي گرايشي جديد يابيم و به قول قرآن "اي كساني كه ايمان آورده ايد، ايمان بياوريد".
نرگس افروشياني هم از تيم پرستاري است، وابستگي زيادي به دخترش دارد و با اين وجود دل در راه يار نهاده و به كربلا رسيده است. كار در چادر و در شرايط سخت برايش جالب بود و زيارت كنار كار دلچسب تر.
وي از بيماري‌هايي چون سرماخوردگي و بيماري‌هاي گوارشي كه ميان زائران شايع بود، مي‌گويد و تاكيد دارد كه با تجربه امسالم مطمئن هستم كه عاشورا و تاسوعا هر سال برايم يادآور تاسوعا و عاشورا 94 خواهد بود.
آزاده حقيري، جراح عمومي جواني است كه مشكلات ناشي از طرح هشت ساله تخصصي و تمام حواشي آن را در ايران جا گذاشت به عشق خدمت و به كربلا رسيد. اين پنجمين سفرش است . خود را خادم الحسين مي خواند و آرزو دارد كه براي اربعين باز هم دعوت شود. وي كه تجربه عمل بيمار عراقي در آشتيان(محل گذراندن طرحش) را دارد، مي‌گويد: دوست دارم بلافاصله بعد از رسيدنم به ايران مريض‌هايم را ببينم و از احوالاتشان جويا شوم.
مژگان وفاييان، متخصص طب اورژانس نيز تجربه چندمش است كه براي خادمي امام حسين (ع) اعزام مي‌شود و مي‌گويد از اينكه به عنوان خادمي امام حسين و ابوالفضل (ع) آمده‌ام حس خيلي خوبي دارم.
احمد فتوحي و معصومه و اصلاني و ....هم از عاشقانه هايشان و عشق خدمت به امام و زائرانش مي‌گويند و البته آرزوي دعوتي دوباره دارند....


منبع:ايسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین