عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
نرم‌افزار كتابخانه «ميراث مكتوب» منتشر شد. اين نرم‌افزار متن 240 عنوان كتاب در 490 جلد از آثار مركز پژوهشي ميراث مكتوب را دربردارد.
عقیق: به نقل از روابط عمومي مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي، حجت‌الاسلام اكبر راشدي‌نيا، مديركل تحليل اطلاعات مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي (نور) توضيحاتي درباره نرم‌افزار كتابخانه ميراث مكتوب و تاريخچه فعاليت اين مركز در زمينه توليد نرم‌افزارهاي اسلامي و خدمات به ساير نهادها و ارگان‌هاي علمي پژوهشي ارائه كرد.
وي گفت: متن 240 عنوان كتاب در 490 جلد از آثار مركز پژوهشي ميراث مكتوب، در محورهاي همايش‌ها و نكوداشت‌ها، نسخه برگردان‌ها، ميراث ماوراء‌‌النهر، متن‌پژوهي، نسخه‌شناسي، متن‌شناسي، كتاب‌شناسي، فهرست نسخه‌هاي خطّي، علوم و معارف اسلامي، علوم و فنون، زبان و ادبيات فارسي، زبان و ادبيات عربي، رسائل، جشن‌نامه‌ها، تفاسير شيعه، تاريخ و جغرافيا، ارج‌ نامه‌ها از جمله محتواي ارائه شده در اين نرم‌افزار است.
راشدي‌نيا افزود: امكان مشاهده متن اصلي كتاب، جستجو در بيش از 68 هزار عنوان باب و سرفصل كتاب از طريق فهرست گزينشي، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌‌نامه، با امكان دسترسي به ريشه و مشتق كلمات، يادداشت‌‌برداري، ذخيره‌‌سازي، ويرايش و چاپ متن از جمله قابليت‌هاي پژوهشي اين نرم افزار است.
نرم‌افزار كتابخانه ميراث مكتوب حاصل همكاري و مشاركت مركز پژوهشي ميراث مكتوب و مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي است كه مراحل توليد را طي كرده و در آستانه تكثير نهايي است.
مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي تاكنون علاوه بر توليد و عرضه صدها عنوان نرم‌افزار در زمينه‌هاي مختلف علوم اسلامي، صدها نرم‌افزار را نيز به‌صورت مشاركتي و يا به سفارش موسسات و مراكز علمي پژوهشي توليد كرده و در اختيار علاقه‌مندان و محقققان قرار داده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین