عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
مدیر گروه جوان و اندیشه رادیو جوان با اشاره به یک برنامه رادیویی در ایام محرم بیان کرد که برنامه «ماه به روایت آه» در جهت ذائقه سازی برای جوانان در شنیدن مداحی ها تلاش می کند.
عقیق:وحید مبشری مدیر گروه جوان و اندیشه رادیو جوان با اشاره به برنامه «ماه به روایت آه» که این شب ها روی آنتن رادیو جوان می رود، گفت: در این برنامه شیوه های قدیم و جدید مرثیه سرایی با یکدیگر مقایسه و نقد و بررسی می شود.

وی ادامه داد: این برنامه از دو بخش استودیویی و محیطی تشکیل شده است که در بخش استودیویی از پیرغلامان دعوت می شود و بخش محیطی برنامه در میدان امام حسین(ع) به صورت زنده تولیده شده و روی آنتن می رود.

مبشری با اشاره به بخش محیطی این برنامه یادآور شد: در بخش محیطی گزارش ها و گفتگوهایی داریم که در میدان امام حسین (ع) انجام می شود. در این میدان که اخیرا بافت متفاوتی هم پیدا کرده است گردهمایی مردم برای برنامه باعث می شود تا کار از ریتم و فضای مناسب تری برخوردار شود و ضرباهنگ بهتری داشته باشد.

گزارشی از آیین های عزاداری در محله های میدان امام حسین(ع)

مدیر گروه جوان و اندیشه رادیو جوان با اشاره به گزارشگران بخش محیطی برنامه عنوان کرد: مجتبی پرآذین و صادق علیخانی گزارش های این بخش را تهیه می کنند و با مردم این منطقه درباره آیین های عزاداری آنها، محله ها و هیات ها و دیگر موارد مرتبط با این ایام گفتگو می کنند.

وی با اشاره به دیگر بخش های برنامه توضیح داد: در بخش استودیویی نیز با حضور جواد سرکارپور کارشناس مذهبی برنامه مدیحه سرایی به شیوه کلاسیک و مدرن بررسی می شود. همچنین در آیتم «خیمه گاه» پیرغلامان در استودیو حضور پیدا می کنند و نمونه ای از مرثیه های آنها پخش می شود و این پیرغلامان توضیح می دهند که معیار انتخابشان در قدیم چه بوده که کار از عمق و تاثیرگذاری بالایی برخوردار بوده است.

تغییر تدریجی ذایقه عمومی در شنیدن مداحی ها

مبشری با اشاره به اینکه برنامه رادیویی می تواند برای مردم ذایقه‌سازی کند، تصریح کرد: اکنون مداحی هایی وجود دارد که نه از شعرها و متن های مناسبی برخوردارند و نه ملودی هایی که برای آنها استفاده می شود مطابق با شان و جایگاه هدف مورد نظر است اما وقتی نمونه خوبی از یک کار از تلویزیون و یا رادیو شنیده می شود مخاطب می تواند بعد از شنیدنش دست به انتخاب بزند. وقتی ما نمونه های خوب و قوی را پخش کنیم به نوعی ذایقه سازی می کنیم و چندین انتخاب پیش روی مخاطبان قرار می دهیم.

مدیر گروه جوان و اندیشه رادیو جوان در پایان با بیان اینکه برنامه های رادیویی نباید نسبت به آثار منفی که در جامعه شنیده می شود دست روی دست بگذارند، یادآور شد: صداوسیما می تواند با جذابیت هایی در برنامه ها آثاری را پخش کند که هم برای مخاطبان جذاب باشد و هم ذایقه عمومی آنها را به تدریج تغییر دهد تا جوانان به سمت نوحه ها و مداحی هایی که از اشعار و ملودی های مناسب برخوردار نیستند کشیده نشوند.

تهیه کنندگی برنامه «ماه به روایت آه» را علیرضا محمدنیا بر عهده دارد و هر شب ساعت ۲۰ تا ۲۱ روی آنتن رادیو جوان موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز می رود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین