عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
حجت الاسلام حائری زاده گفت: حضرت زینب(س) مفسره قرآن بود و در روزی که داشت برای مردم درس تفسیر سوره مریم را می‌گفت، امیر المومنين(ع) آمدند و فرمودند بگذار من معنی «کهعص» را بگویم.
عقیق:همایش بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان چهارم آبان در صحن آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تهران برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کیایی، رئیس سازمان اوقاف و خیریه شمیرانات در خصوص هدف از برگزاری و تشکیل تجمع بزرگ رهروان زینبی بیان کرد: این همایش ر راستای طرح بصیرت عاشورایی است که سازمان اوقاف و خیریه برای هر روز از ماه محرم الحرام برنامه هایی را پیش بینی کرده است. 
وی ادامه داد : تجمع بزرگ رهروان زینبی ویژه بانوان در دومین سال برگزاری با شعار لبیک یا زینب(س) برگزار می شود. 
حجت الاسلام والمسلمین کیایی یاد آور شد : هدف از برگزاری مراسم تجمع رهروان زینبی ، بصیرت افزایی شیعیان و مومنان است ، همانطور که شهید مطهری در کتاب خود گفته سقف دین است و ستون های آن اباعبدالله الحسین(ع) و کلام خانم زینب کبری(س) است .
مدیر سازمان اوقاف و خیریه شمیران افزود : هر آنچه که از روز یازدهم به بعد از واقعه کربلا شنیدیم از حماسه‌سازی بی بی زینب(س) است که بعد از عاشورا نهضت زینبی را بر پا کرد و راه حسین (ع) را ادامه داد .
حجت الاسلام والمسلمین کیایی در ادامه عنوان کرد : وجود زینب کبری (س) به ما آموخت که با یاد سیدالشهدا بودن تنها عزاداری و گریستن نیست و اینکه ما مجلس عزا می گیریم و اشکی میریزیم از باب مصیبت نیست، اشک ما از روی وفاداری به امام حسین (ع) است. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امام سجاد (ع) در بحار الانوار مرحوم مجلسی می فرمایند «اگر وجود عالم و دانایی مانند زینب (س) نبود شهادت سیدالشهدا(ع) و دین پیامبر از بین رفته بود».

خطبه حضرت زینب(س) قیام عاشورا را به جهانیان معرفی کرد
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده، سخنران همایش بزرگ رهروان زینبی گفت: زینب سلام الله علیها شخصیتی بود که خواهر شش شهید ، مادر دو فرزند شهید و فرزند دو شهید بزرگ عالم و خاندان شهدای آل رسول الله(ص) است .
وی ادامه داد : چه بسا در این مصیبت حضرت (س) خم نشد و بهترین و زیباترین عبادت و نمازش را در شب یازدهم خواند و تمام مصیبت هایی که شما می‌شنوید و  طی چند ساعت بر این خاندان وارد شده است، اگر زینب کبری (س) نبود قیام و رسالت امام حسین علیه السلام ابتر می ماند و آن حضرت با خطبه ای که خواندند قیام امام حسین (ع) را به جهان معرفی کرد و در سخت ترین شرایط گله نکرد .
وی ادامه داد : زینب(س) به امر حضرت امیر(ع) مفسره قرآن بود و در روزی که داشت برای مردم درس تفسیر سوره ی مریم را می‌داد، امیر المومنين آمدند و فرمودند بگذار من بگویم ک یعنی کربلا، ه یعنی هلاکت یزید ، ع عطش حسین و ص یعنی صبر تو زینب (س) است.
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده عنوان کرد : زینب(س) حماسه آفرین بود و در مجلس یزید فرموند به خدا نمی توانی یاد ما را از ذهن ها پاک کنی و ما این امر را امروز میبینیم که نهضت زینب همچنین ادامه دارد و لبیک گویان پاسخگوی امام حسین (ع) هستیم .


منبع:باشگاه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین