عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
در نشست روحانيون در كربلا مطرح شد؛
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه در عراق در نشست روحانيون و مداحان كاروان ها با اشاره به مباني روايي گفت:‌ مومن سه ويژگي بايد داشته باشد؛ خصلتي از خدا، خصلتي از پيامبر و خصلتي از ولي خدا.
عقیق:نشست روحانيون و مداحان كاروان هاي زيارتي در محل بعثه مقام معظم رهبري در كربلا برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه در عراق در اين نشست با اشاره به مباني روايي گفت:‌ مومن سه ويژگي بايد داشته باشد؛ خصلتي از خدا، خصلتي از پيامبر و خصلتي از ولي خدا داشته باشد.
وي افزود: مومن بايد رازداري و ستارالعيوب بودن را از خدا، مدارا با مردم را از پيامبر و صبر و شكيبايي را از ولي خدا داشته باشد. سرّ اين امر اين است كه انسان خليفه خداست و هر مقدار صفات كمال را در خودش متجلي كند، به همان مقدار ارزش پيدا مي كند.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در ادامه به بايسته هاي روحاني كاروان اشاره و تصريح كرد:‌ تلاش براي رفع نيازهاي زايران، رفاقت با زايران، بيان مطالب قابل فهم و كوتاه از مهمترين بايسته هاست؛ پيامبر فرمود كه كلام بايد واضح و شفاف و مختصر باشد و ملال آور نباشد.
وي تناسب مطالب با سطح فكري زايران را ضروري خواند و اظهار داشت: روحاني بايد مانند طبيب، حسب نياز مخاطب، براي وي مطالب مورد نياز را حسب سطح فكري و فرهنگي اش بيان كند.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني با تاكيد بر اهتمام روحانيون كاروان ها به آموزش زايران گفت: خداوند قبل از آنكه از مردم التزام بگيرد كه احكام الهي را ياد بگيرند ، از علما تعهد گرفته كه احكام را به مردم بگويند و آموزش دهند.
خاطر نشان مي شود در ابتداي اين نشست حجج اسلام خادمي و طبسي با تسليت ايام عزاي سيدالشهداء، درباره فضيلت زيارت امام حسين عليه السلام سخنراني كردند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین