عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۶۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳
سردار مومني خواستار شد:
در ديدار فرمانده و جانشين فرمانده ناجا با رييس سازمان حج و زيارت، سردار مومني خواستار فراهم شدن وسايل حمل‌ونقل به تعداد زائران در منطقه مرزي مهران به مناسبت اربعين شد.
عقیق:سردار حسين اشتري، فرمانده ناجا در ديدار با رئيس و مسئولان سازمان حج و زيارت ضمن تسليت به مناسبت ايام شهادت اباعبدالله الحسين(ع) به فاجعه تلخ منا اشاره كرد، گفت: با وجود گسترده بودن ابعاد فاجعه منا، مجموعه سازمان حج و زيارت به خوبي عمل كرد و توانست فضا را مديريت كند.
وي در ادامه به راه اندازي قرارگاه اربعين در نيروي انتظامي و فعاليت هاي آن پرداخت و گفت: ده روز پس از اربعين سال گذشته اولين نشست اين قرارگاه برگزار شد و اقدامات اوليه براي برگزاري هرچه باشكوه تر اربعين امسال انجام شده است و مجموعه نيروي انتظامي از مرزباني تا پليس مهاجرت و گذرنامه براي برگزاري اين مراسم، آمادگي اوليه يافتند البته اقدامات اجرايي ديگر در دست اقدام است.
فرمانده ناجا تصريح كرد: سال گذشته به دليل تأخير برخي از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي مسئول در برگزاري اربعين، يكسري مشكلات رخ داد كه اميدواريم امسال، شاهد اين مسائل نباشيم.
سردار اشتري گفت: سازمان حج و زيارت بايد پشتوانه اي داشته باشد كه براساس آن بتواند ديگر وزارتخانه ها و نهادهاي مرتبط را در ميدان حاضر كند، در واقع وزارتخانه ها نبايد احساس كنند كه تنها ابلاغ يك بخشنامه براي مديريت اين موضوع بزرگ، كافي است بلكه آنها بايد پاي كار، باشند.
فرمانده ناجا تصريح كرد: البته سال گذشته گرچه صدا و سيما موضوع اربعين را به خوبي پوشش داد اما گاهي اوقات، تبليغات انجام شده، همسو با فعاليت ها و برنامه هاي پليس و سازمان حج و زيارت نبود و همين امر باعث مي شد افراد بيشتري براي زيارت عتبات عاليات و با گمان اينكه به راحتي مي توانند براي زيارت از مرز خارج شوند، رهسپار شهرهاي مرزي شوند؛ تبليغات رسانه ها و به خصوص صدا و سيما امسال بايد براساس برنامه ريزي هاي ناجا باشد.
وي با بيان اينكه نمي توان از سفر انفرادي افرادي كه گذرنامه قانوني دارند، جلوگيري كرد، گفت: اربعين امسال نيز امكان سفر فردي و گروهي فراهم است و شرط لازم براي خروج، داشتن گذرنامه است.
در ادامه سردار اسكندر مومني، جانشين فرمانده ناجا نيز گفت: با توجه به اينكه مردم در هنگام بازگشت خسته هستند و بايد بتوانند با خودروهاي مناسب به شهرها منتقل شوند، بايد وسائل حمل و نقل عمومي و مناسب براي زائران در نظر گرفته شود.
مومني با تاكيد بر اينكه شهر مهران گنجايش افراد و خودروهاي زياد ندارد، گفت: بهتر است اين شهر را از چرخه تردد زائران خارج كنيم و تنها ستاد پشتيباني در اين شهر مستقر باشد.

براي اربعين، تأكيد پليس بر اخذ گذرنامه باشد
بر اساس اعلام سايت پليس، سعيد اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت نيز با اشاره به ابعاد تلخ و دردآور فاجعه غم بار منا، گفت: سخنان مقام معظم رهبري باعث تسريع فعاليتهاي ما در عربستان شد و حتي سخنان ايشان پس از شرفيابي، موجبات آرامش تيم تحقيقاتي سازمان حج و زيارت را فراهم كرد.
وي گفت: هنوز 36 تن از زائران ايراني مفقود هستند كه به احتمال زياد، دفن شده‌اند اما ما براي يافتن آنان از هيچ تلاشي فروگذار نمي كنيم.
اوحدي در ادامه به برگزاري اربعين امسال نيز اشاره كرد و از پليس خواست تا تأكيد فراواني بر مسئله گذرنامه داشته باشد.
به گفته وي، صدهزار مكان براي اسكان در كربلا و نجف پيش بيني شده است، برنامه‌هاي سال گذشته را آسيب شناسي كرديم تا امسال با مشكلي مواجه نشويم.



منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین