عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع روحانيون و مداحان كاروان هاي زيارتي گفت:‌ كار فرهنگي بايد مخاطب را از 5 چيز برهاند و به 5 چيز بكشاند: از شك به يقين، از ريا به اخلاص، از هدف انگاري دنيا به وسيه انگاري دينا، از تكبر به تواضع، از تقلب به خالص بودن.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در نشست روحانيون و مداحان كاروان هاي زيارتي در كربلا گفت: از يك روايت نبوي استفاده مي شود كه اگر كار فرهنگي، 5 ويژگي داشته باشد موفق است؛ كار فرهنگي بايد مخاطب را از 5 چيز برهاند و به 5 چيز بكشاند: از شك به يقين، از ريا به اخلاص، از هدف انگاري دنيا به وسيه انگاري دينا، از تكبر به تواضع، از تقلب به خالص بودن.
وي خاطر نشان كرد:‌ مغز عبادت، اخلاص است و مردم را با عملمان از ريا به اخلاص دعوت كنيم. همچنين به آنها بگوييم كه دنيا محل عبور است و در توجه به دنيا دچار افراط و تفريط نشويم.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري درباره دعوت مردم به تواضع گفت: مردم، تواضع را از رفتار ما مي آموزند؛ اگر ما متواضع بوديم، مردم هم متواضع ميشوند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اخلاق نيكو را از بايسته هاي روحانيون و مداحان كاروان ها برشمرد و اظهار داشت:‌ اخلاق نيكو شمشير بُرنده است. اگر علم فراوان داشته باشيم، اما خوش اخلاق نباشيم، تاثيرگذار نخواهيم بود.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني بهره گيري از بيان شيوا را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: بايد به گونه اي سخن بگوييم كه مخاطب، مغز مطلب را دريافت كند و حرفها با شرايط و تحصيلات مخاطب همخواني داشته باشد همچنان كه پيامبر مي فرمايد بايد روشن، شيوا و كوتاه سخن بگوييد.
حجت الاسلام والمسلمين خادمي جانشين نماينده بعثه در كربلا هم در اين نشست توصيه ها و نكات لازم براي پيشبرد و ارتقاء سطح فرهنگي كاروان هاي زيارتي را بيان كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین