عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۶۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
سیدعلی فضل‌الله
سیدعلی فضل‌الله فرزند علامه فضل‌الله در مراسم عاشورا حسینی در منطقه الحوش در صور لبنان گفت: باید امت اسلامی بر امام حسین(ع) که محل محبت و تقدیر نزد مسلمانان است وحدت داشته باشند چه اینکه یاد عاشورا یاد وحدت و تقریب است.
عقیق:سیدعلی فضل‌الله فرزند علامه فضل‌الله در مراسم عاشورا حسینی در منطقه الحوش در صور لبنان با بیان اینکه یاد عاشورا هر ساله عقل‌ها و قلوب و زندگی ما را پاک می‌کند گفت: یاد عاشورا ما را هشیارتر و مسئولیت‌پذیرتر از گذشته می‌کند و این امر در زندگی و سلوک ما و رابطه ما با خدا و مردم و جامعه تاثیر می‌گذارد.

وی با بیان این که ارزش‌های عاشورایی تنها در بعد عاطفی آن نیست، افزود: ما باید از فداکاری امام حسین(ع) و اهل بیت و اصحاب آن حضرت(ع) برای تغییر واقعیت موجود در امت اسلامی الهام بگیریم؛ واقعیتی که از سکوت بر انحراف و فساد شکل گرفته است در حالی که امام حسین(ع) با قیام خود به دنبال حیات این امت بود.

سیدعلی فضل‌الله تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در خط و اندیشه و روش امام حسین(ع) باشیم، باید در کنار حق بایستیم و در همه میادین مبارزه بین حق و باطل حاضر باشیم چراکه مسئولیت شرعی و اخلاقی ما این است که همراه با عدالت باشیم و صدایی بلند علیه هر مفسد بوده و با آنها مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه باید اراده‌ای قوی و شجاعت بیان حق داشت، افزود: باید اندیشه‌ای آزاده داشت تا بتوان بین حق و باطل تمییز داد و این با تدقیق و خواندن و متابعت دائمی از حقیقت کربلا و شناخت اصحاب امام حسین(ع) ممکن نیست.

خلف صالح علامه فضل‌الله(ره) همچنین تاکید کرد: باید امت اسلامی بر امام حسین(ع) که محل محبت و تقدیر نزد مسلمانان است وحدت داشته باشند چه اینکه یاد عاشورا یاد وحدت و تقریب است در حالی که برخی به دنبال ایجاد فتنه و مشکلات در امت و تضعیف آن و فروبردن امت اسلامی در طلمت و جهالت و عقب‌ماندگی است و برای همین باید عاشورا را نورانی، جامع و وحدت‌بخش ارائه کنیم و از اسلام پاک و بی‌آلایش در برابر کسانی که به آن اسائت می‌کنند، حفاظت کنیم.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین