عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) در عشق‏‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان با حضور صدها نفر از اقشار مختلف علاقه‏‌مند به اهل بیت (ع) و ایرانیان مقیم عشق‏‌آباد برگزار شد.
عقیق:رایزن فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان در این مجلس معنوی و نورانی که با برپایی مراسم عزاداری و سوگواری در عزای ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش همراه بود،سخنرانی کرد.

«رسول اسماعیل زاده» ضمن تشریح اهداف و فلسفه واقعی قیام و نهضت امام حسین (ع) برخی انحرافات در ارتباط با حوادث کربلا و نیز نحوه و عزاداری را به 2 زبان فارسی و آذری تشریح کرد.

وی تاکید کرد: انحرافات در ارتباط  با عاشورای حسینی به خصوص تحریف در وقایع و رویدادها، فرم، سینه زنی، مرثیه خوانی و غیره در واقع از قداست  عاشورا می‌کاهد.

اسماعیل زاده ادامه داد: به همین دلیل نیز ما باید به درستی شخصیت و نهضت امام حسین (ع) را بیشتر و بهتر بشناسیم و از مطالب محققان و نویسندگان معتبر در این خصوص استفاده کرده و از تحریفات پرهیز کنیم.

وی در بخش دیگر سخنرانی خود ضمن تشریح فلسفه قیام عاشورا و آخرین لحظات زندگی آن حضرت و یاران باوفایش، ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت  امام حسین (ع) و اصحاب آن بزرگوار را برای عزاداران حسینی تشریح کرد.

در پایان این مراسم عاشقان امامت و ولایت به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند و در سوگ سالار شهیدان و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین