عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
خطیب حوزه علمیه قم با بیان این‌که از یک سفر امام حسین(ع) و از سوی دیگر حضرت زینب(س) دو رکن کربلا بودند،گفت: حضور حضرت زینب(س) در کنار سیدالشهدا عاشورا را ماندگار کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری  در جمع کارکنان  مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با بیان این‌که هر انقلاب و نهضتی اگر دارای دو قطب باشد که قطبی به دست مردی و قطب دیگر به دست زنی باشد، آن انقلاب و مکتب موفق و پیروز خواهد بود، افزود: این خاصیت همکاری زن و مرد در کنار یکدیگر است.
وی اظهار کرد: در بین فرستادگان الهی پیامبرانی بودند که زنی به آنها کمک کرده است، یک مورد حضرت ابراهیم(ع) بود که با داشتن زنانی همچون ساره و هاجر که افرادی مدیر، مدبر، ایثارگر و جهادگر بودند و با تمام مشکلات کنار آمدند، توانست به مقام امامت برسد و خداوند فرمود «إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا».
محقق و پژوهشگر  حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی دیگر از پیامبران الهی که توانست با کمک مادری مهربان و فداکار و دایه‌ای همچون حضرت آسیه که همسر فرعون بود و با این حال فعالیت‌های توحیدی می‌کرد و در همین راه به شهادت رسید، حضرت موسی(ع) بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری گفت: حضرت رسول اکرم(ص) از دیگر پیامبرانی بودند که با داشتن همسری ایثارگر و فداکار همچون حضرت خدیجه(س) از موفق‌ترین پیامبران بود.
وی به مقام و منزلت امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) نیز از افرادی بودند که با کمک همسری همچون صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) توانستند در جهان جاودانه شوند و افتخار پدری 11 امام را داشته باشند.
محقق و پژوهشگر  حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در دنیای امروز نیز اگر مردی دارای همسر امین، مورد اعتماد و مدیر و مدبر باشد، مرد موفقی خواهد بود.
وی بیان کرد: انقلاب‌هایی همچون انقلاب کربلا و انقلاب اسلامی ایران به دلیل این‌که یک سوی آن‌ها زن بوده‌اند به موفقیت رسیده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری افزود: در کربلا یک سوی ماجرا امام حسین(ع) و یک سوی دیگر حضرت زینب(س) بودند و همین همکاری یک مرد و یک زن بود که عاشورا را در تاریخ ماندگار کرد.
وی با اشاره به مقام رفیع حضرت زینب کبری(س)، ادامه داد: نام حضرت را خداوند به پیامبر اکرم(ص) اعلام کرد و فرمود نام این دختر را زین اب(زینب، زینت پدر) بگذارید که در این زینت عزت نیز وجود دارد.
محقق و پژوهشگر  حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت زینب(س) زینت پدری شد که کامل‌ترین انسان‌ها است و خود زینت اهل دنیا و آخرت است.
وی با بیان این‌که پیامبر اکرم(ص) کنیه حضرت زینب(س) را ام‌المصائب گذاشتند، گفت: این در حالی است که لقب ام‌المصائب به حضرت زهرا(س) که آن همه مشکلات و سختی‌ها را تحمل کردند و نزدیک به 90 روز در بستر بیماری آرمیدند داده نشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به این مطلب که ما به عمق مصیبت‌های حضرت زینب(س) نرسیدیم و نخواهیم رسید، اظهار کرد: باید ببینیم مصیبت‌های وارده بر حضرت زینب(س) به چه اندازه بوده است که پیامبر اکرم(ص) لقب ام‌المصائب به حضرت داده‌اند.



منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین