عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۳۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
مدیر کل انتقال خون تهران جزئیات «نذر خون» در تاسوعا و عاشورای حسینی را تشریح کرد.
عقیق: سیدمرتضی طباطبایی در نشست خبری خود در ارتباط با اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: برای ایام تاسوعا و عاشورا که مراجعه اهدای خون زیاد می شود طرح «نذر خون» برای سال دوم با شرایطی بهتر از جمله به صورت ثبت‌نام اینترنتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت طرح نذر خون عنوان کرد: به هر حال در 365 روز سال ما نیازمند اهدای خون مستمر هستیم، بنابراین با توجه به اینکه عمر گلبول‌های خون 35 روز است باید اهدای خون مستمر  صورت پذیرد. 

طباطبایی ادامه داد: براین اساس طرح نذر خون به اجرا درآمده است تا اهدا کنندگان خون برای ایامی مانند تاسوعا و عاشورا و همچنین تا اربعین حسینی بتوانند با ثبت نام در این طرح به اهدای خون اقدام کنند. براین اساس از مراجع اجازه گرفته شده تا این نذورات خون در زمان‌های مختلف صورت پذیرد و کسی از تاخیر نذر خود نگران نباشد.

مدیر کل سازمان انتقال خون تهران با اشاره به برپایی 8 پایگاه دریافت خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در تهران تصریح کرد: این مراکز شامل مراکز انتقال خون وصال، نارمک، آزادی، پیروزی، چیذر، شهریار، ورامین و شهرری خواهد بود که در این دو روز در خدمت اهداء کنندگان خون خواهند بود.

طباطبایی تصریح کرد: از مهرماه نیز سیستم ثبت نام اینترنتی برای اهدای خون برقرار شده است تا اهدا کنندگان خون در کمترین زمان و همچنین در زمانهایی که شلوغی اهدای خون وجود ندارد برای اهدای خون خود مراجعه کنند. 

مدیر کل انتقال خون تهران با اشاره به افزایش تامین پلاکت خون که با بازنگری در سیستم حمل و نقل خون صورت پذیرفته است بیان کرد: براین اساس با توجه به اینکه پلاکت خون 72 ساعت قابل مصرف ندارد همیشه نیز اهدای خون باید صورت پذیرد توانستیم این مشکل را کاهش دهیم. 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین