عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه برای اشاعه مظلومیت حضرت زهرا(س) احساس تکلیف وجود داشته باشد، گفت: مخفی ماندن قبر حضرت زهرا(س) شگرد سیاسی امیر المومنین(ع) برای رساندن پیام مظلومیت حضرت زهرا به جهانیان است.

عقیق:آیت الله سید احمدعلم الهدی، امام جمعه مشهد، در جمع مسئولان در اجتماع عزاداران فاطمی با تاکید بر لزوم اشاعه مظلومیت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: مخفی ماندن قبر حضرت زهرا(س) شگرد سیاسی امیر المومنین(ع) برای رساندن پیام مظلومیت حضرت زهرا به جهانیان است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اصرار دشمنان حضرت زهرا(س) برای مخفی ماندن مظلومیت آن حضرت، گفت: امام علی(ع) به دنبال افشای این مظلومیت بودند و اینکه قبر حضرت زهرا(س) مخفی است به خاطر وصیت این بانوی بزرگوار نیست بلکه شگرد سیاسی امیر المومنین(ع) برای اشاعه مظلومیت‌های دختر پیامبر(ص) است و سیاست مخفی ماندن قبر بزرگترین مسئله‌ای است که مظلومیت حضرت زهرا(س) را اشاعه می‌دهد.

وی با تشریح مظلومیت حضرت زهرا(س) در مدینه گفت: مظلومیت این بانو به حدی بود که ایشان حق گریه کردن نیز نداشتند و حتی درختی که ایشان در زیر آن گریه می‌کردند، قطع شد تا حتی سایه‌ای برای کمترین میزان آسایش برای دختر پیامبر(ص) وجود نداشته باشد.

امام جمعه مشهد با بیان تقویت کیان شیعه از طریق مظلومیت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: اشاعه این مظلومیت‌ها باعث خشنودی حضرت امیر است و به هیچ عنوان نباید در این مسئله کوتاهی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید برای اشاعه مظلومیت حضرت زهرا(س) احساس تکلیف وجود داشته باشد، بیان داشت: دشمنان اسلام در به شهادت رساندن ائمه(ع) به این اقدامات تظاهر می‌کردند و آن را نوعی قدرت نمایی می‌پنداشتند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه حاکمان اموی و عباسی ظلم به ائمه اطهار را در راستای مصالح سیاسی خود می دانستند، تصریح کرد: در مورد حضرت زهرا(س) این اصرار وجود دارد که در مصیبت‌هایی که به دختر پیامبر(ص) شده، بروز نکند و برای مردم مشخص نشود.

آیت الله علم الهدی در حمایت از طرح اجتماع عزاداران فاطمی در مشهد، گفت: این حرکت در راستای هدف حضرت امیر المومنین(ع) و در راستای کمک به آن حضرت است چرا که در برابر مظلومیت حضرت زهرا(س) همه ما شیعیان مکلف و مسئول هستیم.

منبع:شبستان
211005

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین