عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
مقامات سعودی اخیرا با انتقادهای گسترده ای در جهان اسلام و غرب و خشم روزافزون مردمی به ویژه در عربستان به سبب تخریب مستمر آثار اسلامی تاریخی به بهانه توسعه حرمین شریفین قرار گرفته اند و یک رسانه انگلیسی در این رابطه از تخریب بیش از 90 درصد آثار تاریخی اسلامی در مدینه منوره و مکه مکرمه خبر داده بود.
عقیق: یک عضو شورای علمای ارشد عربستان در خصوص پیامدهای تخریب ساختمان کتابخانه مکه مکرمه زادگاه حضرت محمد پیامبر گرامی اسلام(ص) و جریحه دار شدن احساسات مسلمانان هشدار داد.
 
عبدالوهاب ابوسلیمان، عضو شورای علمای ارشد و مجمع فقه اسلامی در عربستان درباره تخریب کتابخانه مکه مکرمه هشدار داد و گفت: تخریب این مکان در حقیقت، از بین بردن بزرگترین شواهد تاریخ اسلام و جریحه دار کردن احساسات همه مسلمانان جهان است.

وی تاکید کرد: این مکانی که در آن کتابخانه مکه مکرمه احداث شده است، در حقیقت همان مکانی است که رسول خدا(ص) به دنیا آمده است.

عضو شورای علمای ارشد عربستان افزود: هر گونه اقدام برای تخریب کتابخانه مکه مکرمه، سبب واکنش محافل مسلمانان می شود و پیامدهای بد و لعن و نفرین تاریخی (برای عاملان تخریب) آن را نسل به نسل منتقل می کند.

ابوسلیمان در مراسمی که هفته گذشته در مدینه منوره برگزار شد، خواستار فعال سازی تمایل واقعی برای حفظ میراث امت اسلام و جلوگیری از نابودی آن شد.

وی خواستار حمایت از کتابخانه مکه مکرمه زادگاه پیامبر اسلام(ص) و قرار گرفتن آن به عنوان منبر و تریبون جهانی و اسلامی شد تا به عنوان یک کتابخانه ارزشمند علمی و جهانی نمایان شود. ابوسلیمان تاکید کرد: آثار تاریخی اسلامی مکه مکرمه، سند راستین تمدن امت اسلام است .

شایان ذکر است مقامات سعودی اخیرا با انتقادهای گسترده ای در جهان اسلام و غرب و خشم روزافزون مردمی به ویژه در عربستان به سبب تخریب مستمر آثار اسلامی تاریخی به بهانه توسعه حرمین شریفین قرار گرفته اند و یک رسانه انگلیسی در این رابطه از تخریب بیش از 90 درصد آثار تاریخی اسلامی در مدینه منوره و مکه مکرمه خبر داده بود.


منبع: شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عمارنامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
0
0
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/20098
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین