عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۲۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴
روحانی نژاد:
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۲۲ هزار هیئت مذهبی مورد بررسی قرار خواهند گرفت، عنوان کرد: از اداره کنندگان هیئت‌های مذهبی توقع داریم که در حین دسته روی مراقب حواشی عزاداری‌ها باشند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد تکیه‌ها در تهران طی سال های اخیر افزایش داشته است، گفت: خیر.

وی ادامه داد: یکسری تکیه ها هست که از قدمت و سابقه تاریخی برخوردار هستند مانند تکیه تجریش، اما نوعی از تکیه ها را نیز مردم در پیاده‌روها ایجاد می‌کنند، که در خصوص این تکیه ها باید گفت اولاً برگزار کنندگان عزاداری ها باید برای این افراد، مکانی برای عزاداری تهیه کنند چرا که این افراد می خواهند عزاداری کنند و عشق خود را نشان دهند.

حجت‎الاسلام روحانی نژاد افزود: ولی نسبت به گذشته این موارد هم کم شده (تکیه های کنار پیاده رو) و خوشبختانه بیشتر این افراد به مکان هایی رفته اند که می توانند در کنار سایر مردم به عزاداری بپردازند.

وی با توصیه بر اینکه عزاداری‌ها با محوریت مساجد و حسینیه‌ها شکل بگیرد و توأم با برنامه‌های قرآنی وعظ و خطابه باشد، ادامه داد: البته نباید از عزاداری‌ها و هیئت‌های خانگی نیز غفلت شود و باید این مسئله همچنان حفظ شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا کارگروهی برای آسیب شناسی عزاداری‌ها وجود دارد؟ گفت: ارزیابان هیئت‌های مذهبی در هیئت‌ها حضور دارند و بیش از 22 هزار هیئت مذهبی را در سال جاری بررسی خواهند کرد و اگر مواردی مشاهده شد که فراوانی آن در شهر یا استانی زیاد بود ستادهای ساماندهی شئون مذهبی در خصوص آنها تصمیم می‌گیرند.

روحانی نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا سال گذشته در هیئت‌های عزاداری آسیب خاصی وجود داشت؟ گفت: آسیب‌های مهم و فراگیری وجود نداشت اما ما از اداره کنندگان هیئت‌های مذهبی توقع داریم که در حین دسته روی مراقب حواشی عزاداری‌ها باشند.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین