عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۲۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
آیت الله استادی مطرح کرد
حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امروز یکی از گرفتاری های جامعه این است که تنها به لباس و ظاهر مردم توجه می شود و به بعضی از افراد به خاطر ظاهر ساده‌شان بی اعتنایی می شود.
عقیق: آیت الله رضا استادی، در مراسم دهه اول محرم  که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند؛ خدای متعال چهار مسئله را در چهار موضوع پنهان کرده است: نخست اینکه: ولی خود را در میان مردم پنهان کرده است؛ بنابراین با هر شخصی مواجه شدید، احتمال دهید که بنده خوب خدا باشد.

وی ابراز داشت: امروز یکی از گرفتاری های جامعه این است که به لباس مردم نگاه کرده و به برخی بر اساس ظاهرشان بی اعتنایی می کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: نباید مردم را کوچک شمرد؛ چراکه شاید او ولی خدا باشد.

این استاد حوزه تصریح کرد: بر اساس روایت مذکور، دوم این که خدای متعال غضب خود را در میان گناهان پنهان کرده است؛ پس نباید هیچ گناهی را کوچک شمرد؛ چراکه شاید همان گناهی باشد که غضب حضرت حق را در پی داشته باشد.

آیت الله استادی یادآور شد: در برخی از روایات آمده که بزرگترین گناه، گناهی است که انسان او را کوچک بشمارد؛ چراکه خدا را با آن گناه کوچک شمرده است.

وی در ادامه روایت حضرت امیر(ع)، بیان داشت: مورد سوم این است که خدای متعال رضایت خود را در میان عبادت ها و اطاعت ها پنهان کرده است و چهارم اینکه خدای متعال اجابت را در میان دعاها پنهان نموده؛ پس هیچ عبادت و دعایی را نباید کوچک شمرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: بر اساس این روایت، «احترام به تمام مسلمانان»، «دوری از گناهان»، «توجه به عبادات» و «توجه به دعا» از نکات بسیار مهمی است که باید بر آن پایبند بود.

این استاد حوزه در ادامه به موضوع حضور قلب در نماز اشاره کرد و گفت: یکی از راه های ایجاد حضور قلب در نماز این است  آن زمانی که توجه در نماز پیدا شد، نباید گذاشت از دست برود و باید آن را ادامه داد.

آیت الله استادی ابراز داشت: آن قدر عدم حضور قلب در نماز در جامعه جدی شده که برخی شوخی ها و طنزها برای آن درست کرده اند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین