عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مطرح کرد
گروهی خدمت امام رضا(ع) رسیدند اما حضرت، آنها را در ابتدا راه ندادند و نپذیرفتند؛ امام علی بن موسی الرضا(ع) به آنها گفتند « عمل شما در تضاد با اعمال ما است و در انجام واجبات و رسیدگی به حقوق مردم کوتاهی می کنید».
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم سوگواری هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، در معرفی «یزید بن زیاد مهاجر» از شهدای کربلا، اظهار داشت: این فرد از اصحاب امیرالمومنین(ع) است وقتی «حر بن یزید ریاحی» لشکر امام حسین(ع) را متوقف کرد و اجازه عبور لشکر را نمی داد به وی گفت « عصیان پروردگار کردی و با اطاعت از پیشوایت خود را به هلاکت افکندی و ننگ و عار و افتادن در آتش را به جان خریدی».
وی با بیان اینکه «یزید بن زیاد مهاجر» از تیراندازان ماهر سپاه اباعبدالله(ع) بود که از صد تیر فقط پنج تیرش به خطا رفت، تصریح کرد: یاران امام حسین(ع) علاوه بر بصیرت از شجاعت و قدرت فوق العاده ای برخوردار بودند و اغلب در محاصره و حالت غیرعادی شهید شدند.
این عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به رجز «یزید بن زیاد مهاجر» مبنی بر اینکه «خدایا من یاور حسینم، و از ابن ‌سعد دوری گزیده ‌ام»، گفت: پیام رجز این شهید کربلا نشان می دهد ما نیز وظیفه داریم ائمه معصومین(ع) را یاری کنیم.

*راه های نصرت اهل بیت(ع)
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه نصرت اهلبیت(ع) به سه گونه «علمی»، «عملی» و «مالی» محقق می شود، ابراز داشت: امروز در بازار، تاکسی مجامع  عمومی و ... نیز شبهات مختلفی مطرح می شود و جوانان برای تحکیم اعتقادات خود به مطالعه بپردازند که این مسئله یکی از مصادیق نصرت علمی است.
این استاد حوزه علمیه بر ضرورت تحکیم اعتقادات جوانان شیعه به وسیله مطالعات علمی و تاریخی تاکید کرد و اظهار داشت: همچنین جوانان می توانند استعداد و ظرفیت خود در رشته های مختلف هنری از جمله نمایش، خطاطی، شعر و موسیقی را در مسیر خدمت به اهلبیت(ع) به کار گیرند و این کار نیز مصداق نصرت علمی است.

*مطالعات عمیق مراجع تقلید
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به مطالعه عمیق مراجع تقلید، گفت: دوسال پیش حضرت آیت الله صافی را برای سخنرانی در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دعوت کردیم که ایشان بر روی منبر گفتند سخنان بنده براساس یادداشتی است که 65 سال قبل نگارش کردم که این مسئله نشان از مطالعات عمیق مراجع و علما دارد.
وی با انتقاد از ضریب پایین مطالعه در جامعه، گفت: اهتمام به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه علی الخصوص از سوی بانوان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

*ضرورت توجه به نصرت عملی
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه با اشاره به اینکه «نصرت عملی» بسیار حائز اهمیت است، ابراز داشت: گروهی خدمت امام رضا(ع) رسیدند اما حضرت، آنها را در ابتدا راه ندادند و نپذیرفتند؛ امام علی بن موسی الرضا(ع) به آنها گفتند « عمل شما در تضاد با اعمال ما است و در انجام واجبات و رسیدگی به حقوق مردم کوتاهی می کنید».

*مصادیق نصرت مالی
وی به ضرورت «نصرت مالی» نیز اشاره کرد و گفت: خمس، زکات، انفاق، وقف و باری از روی دوش مردم برداشتن از مصادیق «نصرت مالی» است.
این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خمس و زکات مردم صرف نهضت علمی تشیع می شود، ابراز داشت: علامه امینی چنددهه فقط مطالعه می کرد تا «الغدیر» را تالیف کرد یا شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان که 110 جلد کتاب دارد و آنقدر می نوشت که دست ایشان پینه می بست.

*حوزه های علمیه هیچگاه وابسته به حکومت ها نبوده اند
این عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با بیان اینکه دین با پرداخت خمس و زکات یاری می شود، ابراز داشت: مراجع تقلید هیچگاه وابسته به حکومت دینی و غیردینی نبودند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره با تاکیدات امام راحل(ره) مبنی بر اینکه حوزه و امور دینی را نباید به دولت ها وابسته کرد، اظهار داشت: حوزه های علمیه 1400 سال است که مردمی اداره شده و هیچگاه دولتی نبوده است.

*مراجع تقلید خار چشم دشمنان هستند
این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: امروز مراجع عظام تقلید خار چشم دشمنان هستند و دنیا تحت تاثیر شجاعت و صلابت رهبر معظم انقلاب قرار دارد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین