عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
آشنايي با بخش تبليغ دين آستان حسيني؛
مسئول بخش تبليغ دين آستان مقدس حسيني فعاليت هاي اين بخش را تشريح و بر تقويت روابط ايران و عراق تاكيد كرد و اظهار داشت:حضور تبليغي در ادارات مختلف دولتي، بيمارستان ها، مدارس و دانشگاه ها جزو برنامه اي بخش تبليغ دين عتبه حسينيه به شمار مي رود.همچنين نسبت به تبليغ در حسينيه ها و روستاهاي اطراف اهتمام داريم.
عقیق:حجت الاسلام شيخ فاهم ابراهيمي مسئول بخش تبليغ دين آستان مقدس حسيني، به تبيين فعاليت هاي اين بخش پرداخت و گفت: مبلغانِ ما در مراكز و نهادهاي مختلف حضور پيدا مي كنند و فعاليت هاي تبليغي خود را به انجام مي رسانند.
وي ادامه داد: حضور تبليغي در ادارات مختلف دولتي، بيمارستان ها، مدارس و دانشگاه ها جزو برنامه اي بخش تبليغ دين عتبه حسينيه به شمار مي رود.
شيخ ابراهيمي خاطر نشان كرد: ما همچنين نسبت به تبليغ در حسينيه ها و روستاهاي اطراف اهتمام داريم و حضور تبليغي در حسينيه ها و موكب هاي عزاداري در اين ايام كه اختصاص به عزاي سيدالشهداء دارد، بيشتر شده است.
وي واحد مستبصرين را از واحدهاي تابعه بخش تبليغ دين برشمرد و اظهار داشت:‌ ما با بسياري از افرادي كه پس از تحقيق، به مكتب تشيع گرويده اند ارتباط داريم و دوره هاي آموزشي براي اين افراد برگزار مي شود.

حضور در جبهه هاي نبرد عليه داعش
مسئول تبليغ دين آستان حسيني ادامه داد: مبلغانِ ما در جبهه هاي نبرد عليه داعش حضور جدي دارند و علاوه بر آن، طي برنامه هاي منظم، به خانواده هاي شهدا و جانبازان سركشي و امور آنها را پيگيري مي كنند.
وي به تبليغ در زندان هاي عراق اشاره كرد و گفت: افراد به دلايل مختلف، به زندان مي افتند اما ما وظيفه داريم در اين فرصت، زمينه هاي ندامت را براي زندانيان فراهم كنيم و لذا مبلغان ديني بر اساس هماهنگي كه با نهادهاي مرتبط انجام گرفته، به صورت هفتگي در زندان ها حاضر مي شوند و به تبليغ دين و معارف اسلامي مي پردازند.
شيخ فاهم ابراهيمي تاكيد بر وحدت اسلامي را جزو سياست هاي اين بخش برشمرد و گفت: ما در فعاليت هاي تبليغي نسبت به طائفي گري و تعصبات مذهبي هشدار مي دهيم و حتي ديدارهاي دوستانه مشترك با اوقاف اهل سنت عراق برگزار مي كنيم.
وي با اشاره به فعاليت حداقل 250 مبلغ در بخش تبليغ دين آستان حسيني گفت: دوره هاي آموزشي براي مبلغان تعريف كرده ايم كه در سطوح مختلف برگزار مي شود.
مسئول بخش تبليغ دين آستان حسيني، توجه به عشاير را از ديگر برنامه هاي اين بخش دانست و خاطر نشان كرد:‌ گاهي برخي نزاع هاي قبيله اي مشاهده مي شود كه مبلغانِ ما در راستاي همگرايي مردم تلاش مي كنند.
وي در خصوص نحوه گزينش مبلغان گفت: اين افراد از نظر علمي، دوره سطح عالي حوزه را پشت سر گذاشته اند و البته براي تبليغ در نقاط مختلف، معيارهاي متفاوتي داريم. مثلا معيارهاي تبليغ در دانشگاه ها با تبليغ در روستاها متفاوت است و ما اين معيارها را در گزينش، لحاظ مي كنيم.
ابراهيمي با بيان اينكه مبلغان قبل از اعزام از نظر ديني و سياسي توجيه مي شوند گفت: قبل از اعزام، اطلاعات اوليه درباره منطقه مزبور اعم از تركيب قومي مذهبي و گرايش هاي اجتماعي به مبلغان داده مي شود تا به شناخت بيشتر به فعاليت هاي خود بپردازند.
صدام بدنبال جدايي ايران و عراق بود اما...
وي در بخش ديگري از سخنان خود روابط بين دو ملت ايران و عراق را بسيار مهم توصيف و خاطر نشان كرد:‌صدام، سالها تلاش كرد كه بين مردم ايران و عراق جدايي بيندازد ولي اين شرايط بعد از سقوط صدام، تغيير كرده است و ما تلاش داريم كه اين فاصله ها را كم كنيم.
مسئول تبليغ دين آستان مقدس حسيني تصريح كرد:‌امروز، جمهوري اسلامي ايران، پناهگاه شيعيان جهان است و ما بايد در راستاي وحدت ايران و عراق گام برداريم و شما ملاحظه مي كنيد كه در ايام اربعين، خانه هاي مردم عراق به روي زايران ايراني باز است و با افتخار از آنها پذيرايي مي كنند.
وي در پايان گفت:‌ همگان شاهدند كه جمهوري اسلامي پيشتازانه در برابر سياست هاي آمريكا در منطقه ايستاده است و از اساس اسلام حمايت مي كند و هرچه روابط كشورهاي اسلامي به ويژه ايران و عراق با يكديگر تقويت شود، شاهد عزت و عظمت اسلامي در جهان خواهيم بود.



منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین