عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳
فرمانده سپاه نهاوند گفت: نمايشگاه از بقيع تا كربلاي مخصوص ماه محرم جوانان بسيجي روستاي تكه نهاوند ياد شهداي كربلا و حادثه منا را در دل‌ها زنده مي‌كند.
عقیق: كامران كريمي، اظهار داشت: نمايشگاه از بقيع تا كربلاي روستاي تكه كه با همكاري جوانان عضو پايگاه بسيج، كانون فرهنگي و هنري مساجد، كانون هلال‌احمر به مدت 20 سال است به شكل بسيار جالب و زيبايي در كنار گلزار شهداي اين روستاي ساخته مي‌شود.
وي گفت: آنچه باعث ايجاد انگيزه در بين جوانان ولايت مدار و مذهبي روستاي تكه شده است استقبال بي‌نظير مردمي و نسل جوان و دانش‌آموز جامعه است به‌طوري‌كه سال گذشته و بر اساس آمار ثبت‌شده بيش از 25 هزار نفر از نقاط مختلف ايران از اين نمايشگاه زيبا و تأثيرگذار بازديد كرده‌اند.
کريمي افزود: اين نمايشگاه كه به شكل نمونك گلي و در مقياس كوچك‌تري وقايع از قبرستان بقيع تا قيام امام حسين را در شهر كوفه شام و ميدان كارزار روايت مي‌كند و مصالح به‌كاررفته در آن از سنگ، چوب و گل مي‌باشد كه حال و هواي آن دوران را در ذهن انسان تداعي مي‌كند.
فرمانده سپاه نهاوند بيان كرد: براي ساخت اين نمايشگاه كه يكي از بزرگترين نمايشگاه‌هاي استان همدان و غرب كشور است بيش از 50 جوان بسيجي به مدت 15 روز به‌صورت شبانه‌روزي فعاليت مي‌كنند و آن را در يك سالن سرپوشيده 700 مترمربعي در كنار گلزار شهدا آماده بازديد عموم مردم مي‌كنند.
كريمي اظهار داشت: كار ساخت اين نمايشگاه توسط اعضاي بسيج پايگاه شهداي روستاي تكه با كمك كانون هلال‌احمر و اعضاي كانون فرهنگي و هنري شهداي اين روستاي 10 روز مانده به شروع ماه محرم آغاز و در 5 محرم آماده بازديد عموم مردم مي‌شود.
وي افزود: در سال‌هاي اخير براي ساخت اين نمايشگاه به سبك معماري سنتي و قديمي تعدادي از جوانان و بزرگان روستا به سرزمين وحي و عتبات عاليات سفر كردند تا كار مشابه‌سازي آن به واقعيت جامعه آن روزگار بيشتر نزديك شود و تأثيرگذاري آن بر روي نسل جوان امروز بيشتر شود.
فرمانده سپاه نهاوند با اشاره به تأثير گزاري كار فرهنگي و مذهبي در بين آحاد مردم گفت: آنچه باعث توجه هرچه بيشتر مردم، مسئولان و به ويژه نسل جوان جامعه به بازديد از اين نمايشگاه شده است شبيه‌سازي سه شهر كربلا، كوفه، شام و صحنه‌هاي نزديك به واقعيت از كارزار 72 يار امام حسين (ع) با لشگريان يزيد است.
كريمي بيان كرد: آنچه اين نمايشگاه را در امسال حائز اهميت كرده توجه ويژه به مسئله حج است از ديگر موارد مهم در آن ساخت صحراي كربلا، قبرستان بقيع، حرم امام حسين (ع) و حضرت عباس (ع) شهر شام مركز خلافت يزيد، شهر كوفه مركز خلافت عبيد اله زياد، نهر القمعه، حركت كاروان اسراي كربلا، تل زينبيه، تنور خولي محل نگهداري سر امام حسين (ع)، مشك حضرت عباس گهواره حضرت علي‌اصغر (ع) است.
وي افزود: هزينه خريد وسايل موردنياز نمايشگاه بيش از 50 ميليون ريال است كه جوانان و افراد خير آن را پرداخت كرده‌اند و ساعات بازديد از آن‌همه روزه از ساعت 8 صبح تا 24 شب در 8 كيلومتري نهاوند به سمت بروجرد و در جنب گلزار شهداي روستاي تكه بعد از روستاي فيازمان است.






منبع:تسنيم
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین