عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
تشریح شد؛
قائم مقام پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی ویژه برنامه های پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید را تشریح کرد.
عقیق:حجت الاسلام محمد جواد فاضل با اشاره به برخی از فعالیت های پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله  مکارم شیرازی، اظهارداشت: این پایگاه در طول سال علاوه بر برنامه های جاری با رویکرد اهتمام به مناسبت های ویژه، با عرضه محتوای خاص، درصدد است نیازهای اعتقادی، اخلاقی و فقهی مخاطبان را به بهترین شکل ممکن برطرف سازد.
وی افزود: یکی از برنامه های این پایگاه در ایام عزاداری سید الشهداء(علیه السلام) و اصحاب با وفای ایشان، تولید و عرضه بسته های ویژه به عزاداران و آشنایی آنان  با معارف حسینی(ع) و همچنین احکام شرعی است.
قائم مقام پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله  مکارم شیرازی، «یادداشت روز» را از جمله بسته های ویژه این پایگاه در مناسبت های مختلف از بیانات این مرجع تقلید به خصوص در دهه اول محرم بیان کرد و گفت: این بسته که به همت  اعضای تحریه خبر پایگاه معظم‌له منتشر می شود،  شامل 14 عنوان یادداشت، پیرامون شخصیت حضرت سید الشهداء(ع)،  اهداف، آرمان ها، پیامهای نهضت عاشورا به همراه بررسی و آسیب شناسی مجالس عزاداری از منظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی می باشد.
وی افزود: این یادداشت ها  قبل از شروع ماه محرم آغار و تا سومین روز شهادت امام حسین(علیه السلام) به صورت روزانه در دسترس مخاطبان قرار می گیرد.
حجت الاسلام فاضل، واکاوی فلسفۀ عزاداری امام حسین(علیه السلام)، اهداف و انگیزه های نهضت عاشورا، الزامات و بایسته های عزاداری سیدالشهدا(علیه السلام)، آموزه ها و پیام های قیام عاشورا، شاخصه های «مرگ اندیشی» در نهضت امام حسین(علیه السلام)، واکاوی آسیب ها و تحریفات آئین عزاداری سیدالشهدا(علیه السلام)، آموزه ها و مولّفه های اخلاقی در نهضت عاشورا را از  برخی عناوین یادداشت های روز برشمرد.
وی، تولید چهار عنوان ویژه نامه شامل، ویژه نامه های محرم الحرام، امام حسین علیه السلام، امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها با استفاده از محتوای موجود در بخش معارف اسلامی را از دیگر فعالیت ها برشمرد و بیان داشت:  عناوین موجود در ویژه نامه های محرم و امام حسین علیه السلام شامل شناخت مختصری از زندگانی امام حسین(علیه السلام) اعمال ماه محرم، شیوه های عزاداری، فلسفه عزاداری، اهداف قیام، ضرورت قیام، ریشه های قیام،       ویژگی های قیام،  ثمرات قیام ،دستاورد های پیام آوران کربلا ، شرح حال شهدای قیام و.... می باشد.
قائم مقام پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله  مکارم شیرازی، در دسترس قراردادن چندین عنوان از معارف حسینی و شبهات مربوطه از جمله: فضائل امام حسین(ع)،  اصحاب امام حسین(ع)،  وقایع قیام، عاشورا، اسارت، اربعین،  وقایع قبل از عاشورا ، عزای حسینی و....را از دیگر موضوعات موجود در پایگاه این مرجع تقلید بیان کرد و گفت: در دسترس قرار دادن کتب مربوط به معارف عاشورا و همچنین احکام عزاداری در صفحه اصلی سایت؛  شامل سه عنوان کتاب: "اهداف قیام حسینی"؛ "عاشورا ریشه ها، انگیزه ها، رویدادها، پیامدها"و "احکام عزاداری" و دو عنوان مقاله "فلسفه شهادت" و "مساله عطش در کربلا" از جمله این موضوعات است.
وی، تولید و عرضه بیش از 30 کلیپ در موضوع قیام سید الشهداء علیه السلام،  شامل پیام های ویژه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به عزاداران با عناوین "عزاداری ها چه هدفی را دنبال می کند؟"، "آثار عزاداری اباعبدالله در روایت امام صادق علیه السلام"، "ریشه یابی قمه زنی" و کلیپ "یزیدیان زمان" که نگاهی گذرا بر تلاش شبکه های وهابی برای کمرنگ کردن حادثه عاشورا است و مجموعه کلیپ های "مصباح الهدی" که  پایگاه اطلاع رسانی دفتر معظم له  با  همکاری  شبکه جهانی ولایت تولید کرده است، تولید و عرضه بیش از بیست پیام تصویری شامل پند تصویرهایی در مورد حضرت سید الشهداء و احکام عزاداری را  از دیگر فعالیت ها و موضوعات ارائه شده به مخاطبان این مرجع تقلید برشمرد.
حجت الاسلام فاضل در  پایان یادآور شد:  در ایام دهه اول محرم کارشناسان مسائل  شرعی، اعتقادی و اخلاقی با آمادگی کامل به سوالات اعتقادی و اخلاقی مخاطبین از طریق بخش ارسال سوال سایت، بخش ارتباط برخط و سامانه پیام کوتاه 10000100  پاسخگو هستند و سوالات پرتکرار و جدید در غالب پرسش و پاسخ در بخش سوالات شرعی پایگاه قرار می گیرد.
خاطرنشان می شود: علاقه مندان برای استفاده از مطالب  پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی می توانند به این نشانی makarem.ir   مراجعه کنند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین