عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۶۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
استاد حوزه با اشاره به شبهات وهابی ها و سلفی ها نسبت به مسائل عزاداری، گریه و شرکت در مجالس حسینی، گفت: پاسخ های مناسبی نسبت به این شبهات وجود دارد و بهترین زمان برای پاسخگویی، ماه محرم می باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در مراسم ایام محرم در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی که با حضور معظم له برگزار شد، اظهار داشت: محرم اول سال قمری است؛ اگرچه از روایات استفاده می شود که شروع سال با ماه مبارک رمضان است؛ اما در عصر گذشته محرم اول سال بوده و به همین منوال مانده است.

وی ابراز داشت: 4 ماه از ماه های قمری از ماه های حرام است و قتال در آن، گناه بزرگ اعلام شده است.

این خطیب حوزوی خاطرنشان ساخت: در عصر جاهلیت، خونریزی در ماه محرم انجام نمی شده و حرمت آن را نگاه می داشتند؛ اما بنی امیه این سد را شکسته؛ در ماه حرام خون حرام ریخته و امام حسین (ع) را شهید کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تصریح کرد: امروز نیز مشاهده می کنیم که پیروان بنی امیه در کشور یمن در ماه رجب که یکی از ماه های حرام است، جنگ را ادامه داده و به کشتار پرداختند.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که در قرآن کریم به این موضوع پرداخته شده است، اظهار داشت: این آیات، آیات الاحکام بوده و باید دید که حکام آل سعود چه مقدار به این آیات عمل کرده اند؟ کسانی که ادعای مسلمانی دارند؛ اما در عمل به قرآن کریم، حرکتی انجام نمی دهند.

داعش اعلام کرد حکومت یزید، عادلانه بوده

این خطیب حوزوی بیان داشت: اخیرا داعشیان نیز اعلام کردند که حکومت یزید، عادلانه بوده و حسین ابن علی بر حکومت خروج کرده و ریختن خون او مباح بوده است؛ در حالی که أبی عبدالله(ص) آغاز کننده جنگ نبوده و در دفاع از به مقابله پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد ابراز داشت: در قرآن کریم نیز آمده است که اگر در این 4 ماه حرام، کسی شروع کننده جنگ بود، شما نایستاده و با آنان مبارزه کنید.

این استاد حوزه با اشاره به شبهات وهابی ها و سلفی ها نسبت به مسائل عزاداری، گریه و شرکت در مجالس حسینی، خاطرنشان ساخت: پاسخ های مناسبی نسبت به این شبهات وجود دارد و بهترین زمان برای پاسخگویی، ماه محرم می باشد.

این خطیب حوزوی در پاسخ به این شبهات، تصریح کرد: مسلمانان مشروعیت فعالیت های خود را از وحی و عقل دریافت می کنند و عزاداری و گریه بنابر این دو، درست می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد بیان داشت: از نظر عقل و عقلا، ناراحتی و حزن بر فقدان یک عزیز، امری فطری است و حتی دائره آن از انسان نیز فراتر است؛ چراکه بارها مشاهده کرده ایم که با آزار بچه حیوان، پدر یا مادر او از خود ناراحتی بروز می دهند.

وی به پاسخ شبهات وهابیت از ناحیه شرع پرداخت و گفت: وجود مقدس نبی مکرم اسلام(ص) صاحب شریعت است و خداوند متعال در آیه 7 سوره حشر درباره ایشان می فرماید: «وَ مَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ/ و آنچه را فرستاده [او] به شما داد آن را بگيريد»؛ پس باید مطابق با رفتار و کردار او عمل کرد.

این خطیب حوزوی یادآور شد: نبی مکرم اسلام (ص) پس از جنگ احد توصیه عزاداری به خانواده حمزه سیدالشهدا کرده و از عزاداری خانواده های انصار نیز جلوگیری نکرده اند.

این استاد حوزه در پایان اظهار داشت: امامان معصوم (ع) نیز در سوگ جدشان امام حسین (ع) عزاداری وگریه می کردند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین