عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۴۰۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۶
در آستانه تاسوعا و عاشوراي حسيني صورت گرفت؛
رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اينكه ۲۴ تن دارو و تجهيزات لازم براي خدمت‌ر ساني به زائران در تاسوعا و عاشورا متناسب با ميزان و نوع جراحات، ارسال شده است، عنوان كرد: براي خدمت‌رساني در اربعين نيز ستاد مركزي اربعين مدتها است به دستور مقام معظم رهبري تشكيل شده كه مسئوليت آن بر عهده بعثه‌ مقام معظم رهبري است.
عقیق: رييس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر، از اعزام تيم‌ پزشكي ۶۰ نفر همراه با ۲۴ تن دارو براي ارائه خدمات درماني به زائران كربلا در تاسوعا و عاشورا خبر داد.
دكتر سيد علي مرعشي با اعلام اين خبر و تاكيد بر اين كه در تاسوعا و عاشورا تركيب تيم درماني متفاوت از اربعين خواهد بود، افزود: با توجه به شرايط خاص عزاداري در تاسوعا و عاشو را، تيم‌هاي امدادي هلال‌احمر از هفتم محرم و چند روز قبل از تاسوعا به كربلا رفته و به مدت يك‌هفته خدمات درماني لازم را به زائران ارائه مي‌دهند.
وي با اشاره به اينكه ۲۴ تن دارو و تجهيزات لازم براي خدمت‌ر ساني به زائران در تاسوعا و عاشورا متناسب با ميزان و نوع جراحات، ارسال شده است، عنوان كرد: براي خدمت‌رساني در اربعين نيز ستاد مركزي اربعين مدتها است به دستور مقام معظم رهبري تشكيل شده كه مسئوليت آن بر عهده بعثه‌ مقام معظم رهبري است.
مرعشي با اشاره به اينكه آمبولانس‌هاي هوايي امسال در مرز اربعين براي خدمت‌رساني آماده هستند، خاطر نشان كرد: هلال‌احمر سال گذشته در مسير نجف تا كربلا، هفت چادر امدادي براي خدمت‌رساني به زائران برپا كرده بود كه اين تعداد را امسال به ۱۰ چادر افزايش داديم و در مكه نيز ۴ چادر در بين‌الحرمين و اطراف حرم در خدمت زائران خواهد بود.
وي با اشاره به اينكه كميته‌هاي مختلفي در ستاد اربعين فعاليت مي‌كنند، تصريح كرد: از جمله اين كميته‌ها، بهداشت و درمان است كه بر اساس آن مسئوليت امدادرساني در ايام اربعين را در داخل كشور بر عهده وزارت بهداشت و درمان و در مرز و داخل عراق را بر عهده هلال‌احمر قرار داده است.
رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اينكه هم اكنون داروهاي مورد نياز براي خدمت‌رساني در اربعين نيز خريداري و بسته بندي شده است، اظهار كرد: تيم پزشكي هلال‌احمر در اربعين سال گذشته ۳۳۰ نفر بودند و از آنجا كه در كشور نهادهاي بسياري تمايل به ارائه خدمت در اربعين را دارند، لذا از بخش هاي مختلف براي ارائه خدمت در اربعين اعلام آمادگي شده است.
وي با بيان اينكه در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه در داخل خاك عراق نيز سه چادر براي ارائه خدمت برپا خواهد بود، عنوان كرد: به علاوه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز براي برپايي يك بيمارستان صحرايي در جايي كه مورد موافقت هلال‌احمر باشد، اعلام آمادگي كرده است.
مرعشي با تاكيد بر اينكه ضروري است تا آمادگي كافي براي روبه‌رويي با هر نوع اتفاق احتمالي داشته باشيم، گفت: به علاوه ۲ مركز درماني شبانه‌روزي نيز در نجف به همراه چادرهايي در صحن حضرت زهرا(س) و اطراف حرم براي خدمت‌رساني به زائران آماده خواهند بود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین