عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
آیت الله سیدمحمدتقی مدرسی
آیت الله مدرسی گفت: و امام حسین(ع) نیز شخصیتی عظیم بود که خدای خود را بزرگ داشت و دنیا در چشم او چنان کوچک شد که هنگامی که فرزند شیرخوار او شهید شد فرمود: این مصیبت برای من ناچیز است چون در مقابل چشمان خداوند صورت می گیرد.
عقیق: آیت الله سید محد تقی مدرسی از علمای عراق در سخنانی به مناسبت ایام عزاداری محرم در دفتر خود در کربلا گفت: ایمان به خداوند و آخرت و امام حسین علیه السلام انسان را به قله های بلند الهی سوق می دهد.
ایشان افزود: انسان باید از ساعت ها و لحظه های عمر خود برای ارتباط با خداوند و تلاش برای آخرت و یاد مرگ استفاده کند تا از این طریق بر دنیای خود غالب شود و امام حسین(ع) نیز شخصیتی عظیم بود که خدای خود را بزرگ داشت و دنیا در چشم او چنان کوچک شد که هنگامی که فرزند شیرخوار او شهید شد فرمود: این مصیبت برای من ناچیز است چون در مقابل چشمان خداوند صورت می گیرد.
آیت الله مدرسی تاکید کرد: برای آنکه جوامع انسانی از حماسه عاشورا و مدرسه کربلا استفاده کنند، باید جنبه های شخصیتی امام حسین علیه السلام مورد بررسی قرار گیرد و ما مقداری در دعای عرفه امام حسین(ع) تامل کنیم و ببینیم چگونه با خدای خویش سخن می گوید.
ایشان ماه محرم را فرصتی طلایی برای بازگشت به خداوند دانست تا انسان با همراهی با حسین و کاروان او از رستگاران آخرت باشد.

اهل (بیت) مسافت میان انسان و خداوند را کوتاه می کنند
آیت الله مدرسی همچنین روز یکشنبه در سخنرانی  دیگری در حضور شیعیان و عزادارن حسینی در دفتر خود گفت: انسان برای طی مسافت میان خود و خداوند به وسایلی نیاز دارد که خداوند آنها را برای ما مشخص کرده است.
ایشان افزود: ما برای پیمودن مسافت میان خود و خداوند متعال نیازمند وسایلی هستیم که خداوند به ما دستور داده از آنها بهره ببریم و یکی از این وسایل قرآن و اعمال نیک و بزرگ ترین این وسایل جهاد در راه خدا و یکی از این وسایل نیز پیامبر(ص) و اهل بیت پاک ایشان هستند.
آیت الله مدرسی خاطر نشان کرد ما باید با بررسی زندگی و سخنان و ویژگی های اهل بیت(ع) نسبت به آنها معرفت حقیقی بیابیم و البته معرفت حقیقی اهل بیت موجب می شود به آنها ایمان داشته باشیم و از آنها پیروی کنیم.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین