عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۹۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
مجلس خود را در کامنت اطلاع‌رسانی کنید
برخی محافل عزاداری با حضور چشمگیر بانوان برگزار می‌شود،‌ بدین صورت که از بانی تا مدعوین همگی خانم هستند و مجلس ویژه بانوان برگزار می‌‌شود.
عقیق:با آغاز ایام سوگواری عزای سید و سالار شهیدان،‌ بانوان حسینی همپای مردان در هیأت‌ها و مساجد به برگزاری محافل معنوی اقدام می‌کنند و در این میان مادحین خانم به مرثیه‌سرایی در رثای شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش می‌پردازند.

در تهران برخی از این محافل با حضور چشمگیر بانوان برگزار می‌شود که از بانی تا مدعوین را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و مجالس به صورت زنانه برگزار می‌‌شود.

در ادامه فقط به گوشه‌ای از این محافل بانوان اشاره می‌شود، بدیهی است که تعداد این مجالس بسیار است و علاقه‌مندان می‌توانند مجلس خود را از طریق کامنت‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

-مداح خانم بابایی: اول تا سیزدهم محرم هر روز از ساعت 15 تا 17، رسالت، شانزده متری اول، نبش کوچه ابن علی، حسینیه «آل یس»، همچنین از 5 تا 12 محرم غیر از عاشورا صبح‌ها از ساعت 10 تا 12 دربند، میدان سربند، کوچه میری، حسینیه بزرگ دربندی‌ها

- مداح خانم وسیله: از اول محرم، ‌ساعت 15 تا 17:30، حسینیه گودال قتلگاه، پل سوم ابوذر، جنب شهربازی بسیج، روزهای تاسوعا و عاشورا از ساعت 10 تا 12، همچنین مراسم دیگری در دهه اول محرم تا شام غریبان، خزانه، فلکه سوم عباسی، خیابان سمندر، خیابان شهید همدانی،‌ دبیرستان فولادوند، ساعت 20:30 تا 23.

-مداح خانم رجبی: بلوار ابوذر، بین پل دوم و سوم، خیابان شهید مطهری، انتهای خیابان، منزل خانم زرکش، دهه اول محرم از ساعت 10 تا 12

-مداح خانم زواره: مراسم شب تاسوعا، خیابان زمزم، پلاک 86، واحد 5، منزل خانم مروی از ساعت 19 تا 21

-مداح خانم اصانلو: افسریه، پانزده متری سوم و چهارم، خیابان 36، شهید باقری پلاک 12 شب عاشورا از ساعت 19 تا 20:30

-مداح خانم حصارکی: انتهای اشرفی اصفهانی، بعد از میدان دانشگاه علوم تحقیقات، حصارک، خیابان امام خمینی(ره)،‌ شقایق هفت، پلاک 5، مکتب‌الزهرا، 5 صفر از ساعت 14:30 تا 17

-سخنران خانم سویزی: مراسم ویژه خواهران روزهای 13 تا 15 محرم از ساعت 14:30 تا قبل اذان مغرب مهدیه تهران، خیابان ولی عصر(عج)، سخنرانی با موضوع «تأثیر تربیتی حضرت زینب(س) بر زنده ماندن حادثه عاشورا»، همراه با برگزاری زیارت عاشورا و مداحی توسط ذاکرین اهل بیت(ع) پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
ESTONIA
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
اینکه خانمها هم حق دارند مجالس اهلربیت بروند و مداحان خانمب بخونند. درست .
ولی اعلام اسم مداح زن از تبرجات است. اگر واقعا اهل دین هستید اسامی مداحان خانم رو اعلام نکنید. امام زمان عج رضایت نخواهند داشت
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین