عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
استاد مهدي توكلي و سید مهدی میرداماد در هيات نوباوگان قنات آباد
يكي از آثار ايمان اين است كه انسان هميشه اميدوار باشد و تنها كسانيكه خدا را قبول ندارند از او مايوس و نااميد مي شوند. اگر ايمان از بشر گرفته شود، انسان به بيراهه خواهد رفت.
به گزارش عقيق، استاد توكلي صبح امروز در هيئت نوباوگان قنات آباد با اشاره به اينكه خداوند بندگان را به توبه دعوت كرده و فرموده از مغفرت من نااميد نشويد اظهار داشت : يكي از آثار ايمان اين است كه انسان هميشه اميدوار باشد و تنها كسانيكه خدا را قبول ندارند از او مايوس و نااميد مي شوند.

استاد توكلي در ادامه با تاكيد بر اميدوار بودن به خداوند متعال و مغفرت او و نفي نااميدي افزود : امور به ظاهر غير ممكن در عالم، به خواست خدا ممكن و محقق مي شوند . ايمان و اميدي كه حضرت ابراهيم (ع) به خداوند متعال داشت باعث شد تا در منجنيق قرار گرفته و به درون آتش پرتاب شود و به اذن پروردگار آتش گلستان شد.

انسان منقطع از ايمان به بيراهه مي رود

وي كفار را نااميدان درگاه خداوند  دانسته و گفت : اگر ايمان از بشر گرفته شود، انسان به بيراهه خواهد رفت . خودكشي، استفاده از مواد مخدر و روان گردان ها نمونه هايي از بيراهه رفتن بشر منقطع از ايمان است .

وي با اشاره به آيه اي از قرآن كريم و بيان اين مطلب كه در هيچ حالتي انسان نبايد نااميد شود، افزود : شرك، قتل و زنا سه گناه بزرگي است كه قرآن كريم از آن ها نام برده، اما در ادامه همان آيه آمده است كه اگر فرد خطاكار نااميد نشده و اميدوارانه و با ايمان به درگاه خدا توبه كند، نه تنها بخشيده شده بلكه گناهان او تبديل به حسنات مي شود .

استاد توكلي با تقسيم بزرگي گناه بر اساس قبح فاعلي و قبح فعلي و اشاره به آيه اي از قرآن كريم كه مي فرمايد، اگر انسان گناهان بزرگ انجام ندهد، خداوند گناهان كوچك آن را خواهد بخشيد اظهار داشت : قبح فاعلي براي گناه بزرگ يعني، فرد خطاكار از روي عناد و سركشي در برابر خداوند و اطلاع از اشتباه بودن فعل مرتكبه، آن را انجام داده و به اصطلاح براي خدا شاخ و شانه بكشد كه اين گناه خيلي بزرگي محسوب مي شود.

وي ادامه داد : قبح فعلي نيز زماني است كه  فرد خاطي تحت تاثير شرايط و عوامل محيطي و . . . قرار گرفته و عمل خطايي را انجام مي دهد، اما دائما بعد از آن گناه پشيمان بوده و ديگر آن حالت گردن كشي در برابر خداوند را ندارد. پس مي توان نتيجه گرفت كه يكي از عوامل بزرگ و يا كوچك بودن گناه، حالت فرد گنهكار است .

حضرت كه آمدند، سگ سياه از قبر من رفت

اين سخنران محافل مذهبي با اشاره به اين مطلب كه برخي كارهاي پسنديده مانند سلام كردن بر اباعبدالله (ع) هنگام آب خوردن را بايد آنقدر انجام دهيم تا عادت و ملكه ما شود، به داستاني از استاد خود اشاره كرده و افزود : استاد بنده تعريف مي كرد كه در عالم خواب ديدم فوت كرده و مراسم تشييع در حال برگزاري است . مرا در قبر قرار دادند و در همان لحظه سگ سياهي وارد قبر من شد. به دلم انداختند كه اين اعمال توست و از اين رو وحشت زده سه مرتبه حضرت اباعبدالله (ع) را صدا زدم . حضرت آمدند و آن سگ از قبر خارج شد و رفت . ايشان به سمت راست قبر من اشاره كرده و قبر شكافت و تا جائيكه چشم كار مي كرد باغ و بستان نمايان شد .

استاد توكلي افزود : تاثير به ياد اباعبدالله (ع) بودن باعث شد تا تغييراتي در استاد بنده بعد از ديدن اين خواب رخ دهد و به او نمايان ساختند كه هر چه هست در خانه امام حسين (ع) خواهد بود .
وي در پايان به حديثي از امير المومنين (ع) با اين مضمون كه محبت حضرت علي (ع) خاصيتي دارد كه انسان ديگر از گناه لذت نبرده و به توبه روي مي آورد اظهار داشت : انسان اگر دكتراي فيزيك هم داشته باشد، تا وقتي كه گناه مي كند نادان است . انسان دانا و عالم گناه نمي كند .

سيد مهدي ميرداماد نيز بعد از سخنران مجلس با اشعاري در رثاي حضرت فاطمه (س)، روضه خود را آغاز كرد :

كيستم من فاطمه، محبوبه ي جان آفرينم / جنت الاعلاي قرب رحمة للعالمينم

ليلة القدري كه كس غير از خدا قدرش نداند / من كيم معني انا فتحناي امير المومنينم

مادر پيغمبران از شخص آدم تا محمد (ص) / بانوي مُلك خدا در آسمان ها و زمينم

از ازل پيشاني توحيد را بودم ستاره / تا ابد انگشتر ختم رسالت را نگينم

آن جناب مريم عذرا و اين يكتا مسيحش / اين من و اين يازده عيساي عيسي آفرينم

ذات حق كرده اراده تا كه آرم يك حسيني / ورنه ريزد تا صف محشر حسين از آستينم

راستي ركن همه اركان عالم كيست حيدر / در حقيقت من همان ركن امام راستينم

به گزارش عقيق، هيئت نوباوگان قنات آباد به نشاني خیابان مولوی، بعد از میدان محمدیه، کوچه شاه حسيني، كوچه كيهاني تا هفتم فروردين 1392، صبح ها ساعت 7، با سخنراني حاج مهدي توكلي و روضه و زيارت عاشورا خواني سيد مهدي ميرداماد پذيراي ارادتمندان حضرت زهرا (س) است.

انتهاي پيام //

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین