عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
حجت الاسلام عباسعلی اختری عنوان کرد:
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اجتماع عظیم عزاداران حسینی «لبیک یا حسین(ع)» قوچان گفت: اگر یک ملت می خواهد آبرومند، شرافتمند و عزتمند زندگی کند باید درس زندگی را از زندگی امام حسین یاد بگیرد.
عقیق:در راستای اجرای برنامه های سوگواره «بصیرت عاشورایی» خراسان رضوی به مناسبت ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلای معلا، اجتماع عظیم «لبیک یا حسین(ع)» شهرستان قوچان در بقعه متبرکه امامزاده سلطان ابراهیم(ع) این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی اختری سخنران این مراسم با برشمردن فلسفه قیام حضرت اباعبدلله الحسین (ع) عنوان کرد: فلسفه و حکمت قیام امام حسین (ع) این است که امام با قیام کردن در جهت دفاع از دین قدم برداشتند.
وی افزود: اسلام و همه ادیان آسمانی از پیغمبران وامامان مردم را دعوت به دین کنند تا ایستادگی در تمامی صحنه ها رابیاموزند و امروزه ایستادگی در برابر استکبار جهانی در اولویت می باشد.
اختری با اشاره به اینکه استکبار جهانی دوست دارد که همه کشورهای مسلمان مثل کشوری همچون عربستان باشند اظهار داشت: آمریکا در تلاش هست که رفتار عربستان سعودی و داعش را در تمام سزمین های اسلامی احیا کند تا همه مسلمانان در گمراهی کامل باشند.
وی افزود: تنها راه جلوگیری از خنثی کردن نقشه دشمن هوشیاری جوانان در جهت بالا بردن معرفت وبصیرت خود برای ایستادگی ودفاع کردن در برابر دشمن است.
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مهم ترین درس را یاد گرفتن درس ایستادگی از زندگی ابا عبدالله الحسین (ع) دانست و تصریح کرد: اگر یک ملت می خواهد در این امر موفق باشد باید ایستادگی را از زندگی امام حسین (ع) بیاموزد.
آیت الله اختری با اشاره به سیاست های استکبار جهانی در جهت تسلیم نشدن مردم ایران در برابر آمریکا گفت: همانطور که امام حسین (ع) در برابر یزید تسلیم نشد امروز نیز مردم انقلابی ما با درک فلسفه امام حسین (ع) به ذلت و خواری در برابر دشمن نخواهند افتاد.
وی با اشاره به فرازهایی از نگرانی پیامبر اسلام مبنی بر سه اصل مهم بعد از رحلتش برای امت خود این طور بیان کرد: اولین اصل که پیامبر گرامی اسلام از آن نگران بودند فراموش شدن راه حقیقی اسلام و منحرف شدن از این راه بود و در نظر گرفتن امور دنیوی و مادی اولین نگرانی ایشان برای بعد از رحلتشان بود.
 سخنران مراسم اجتماع عظیم «لبیک یا حسین(ع) » دومین اصل را ایجاد فتنه های مختلف در جهت تشخیص ندادن راه حق وباطل و گمراه نمودن مردم دانست و افزود: اگر مردم به ولایتمداری ورهبری ولایت فقیه اعتقاد کاملی داشته باشند گمراه نخواهند شد.
وی امیال نفسانی و شهوت پرستی را به عنوان سومین اصل نگرانی پیامبر اکرم(ص) بر شمرد و اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) مهمترین مسئله دزدی های بیت المال، دنیا پرستی و شهوت پرستی بود.
اختری با اشاره به اینکه بدحجابی، بی بند و باری، آلودگی، فساد جنسی، فساد اقتصادی از میل به شهوت و هوای نفسانی است افزود: ضربه ای که امیال نفسانی و شهوانی به اسلام می زند همانند ضربه ای است که در سقیفه به اسلام زده شد.
عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه بزرگترین منکر در زمان امام حسین(ع) حکومت یزید بود تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) در جهت از بین بردن بزرگترین منکر یعنی حکومت یزید و برپایی بزرگترین معروف یعنی حکومت حسینی بود.
وی افزود: امام راحل با همراهی ملت حسینی کشور ایران آرزوی امام حسین(ع) را برآورده کرد و منکر حکومت شاه را به عنوان دست نشانده آمریکای جنایتکار از بین برد و معروف ولایت فقیه را جایگزین آن کرد.


منبع:مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
0
سلام وادب
عکس در خبر فوق متعلق به حجت الاسلام محمدحسن اختری است.
عکس آیت الله عباسعلی اختری رو میتونید در سایت akhtari.org مشاهده کنید

باسپاس
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
0
سلام وادب
عکس در خبر فوق متعلق به حجت الاسلام محمدحسن اختری است.
عکس آیت الله عباسعلی اختری رو میتونید در سایت akhtari.org مشاهده کنید

باسپاس
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین