عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۵۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
رايحه كربلا با شروع ماه محرم و برگزاري مراسم استقبال از ماه محرم الحرام در حرم مطهر رضوي به پرواز درآمد.
عقیق: در آخرين ساعات آخرين روز ماه ذي الحجه خونين امسال كه دل هاي همه شيعيان را با حوادث تلخ مختلف در منا و مكه و يمن و سوريه سياهپوش كرده بود، مراسم استقبال از ماه محرم الحرام؛ ماه سيد و سالار شهيدان، ماه قيام حق عليه باطل در حرم مطهر رضوي با حضور خيل عظيمي از مردم عاشورايي مشهد مقدس و زائران بارگاه منور رضوي برگزار شد.
اين مراسم در كنار مضجع منور حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و با عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام شهادت جد بزرگوار ايشان و همچنين اعلام شروع عزاداري حسيني به هيئت هاي مذهبي در صحن انقلاب اسلامي حرم مطهر رضوي برگزار شد.
در اين مراسم كه هيئت هاي مذهبي مشهد حضور داشتند، مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) به ذكر مصيبت پرداختند، همچنين «حجت الاسلام و المسلمين اسلامي فر» در اين مراسم به ايراد سخنراني در رابطه با تقابل تاريخي حق عليه باطل پرداخت.
وي تصريح كرد: قيام امام حسين(ع) قيام فرد عليه فردي ديگر يا مظلوميت فردي در برابر ظلم فرد ديگري نبود، بلكه قيام امام حسين(ع) قيام تمام حق در طول تاريخ بشريت، عليه تمام باطل بود و مظلوميت امام حسين(ع) بيانگر مظلوميت حق و حقيقت در برابر ظلم اهل باطل در طول تاريخ تا زمان ظهور صاحب الزمان(عج) است.
اسلامي فر تاكيد كرد: واقعه كربلا، تقابل بين دو بينش و دو تفكر متقابل و متضاد بود كه به ظاهر حق در اين ميدان شكست خورد، اما خون شهداي كربلا، باعث زنده نگاه داشته شدن اسلام ناب محمدي در طول تاريخ گرديد و اين خون هر سال بر طراوت اين فرهنگ مي افزايد.
وي با بيان اين مطلب كه دشمن نقطه ضعف خود و نقطه قوت ما را شناخته است، افزود: دشمنان و ظالمان زمان براي حكومت بر انسان ها و بشريت، فرهنگ عاشورايي امام حسين(ع) را نقطه قوت انسان هاي آزاده شناخته اند و سعي دارند اين فرهنگ را به انحراف و انحطاط بكشانند و به همين دليل است كه امامان و بزرگان در طول تاريخ همواره بر زنده نگاه داشتن فرهنگ ايثار و شهادت كه سرمنشاء آن قيام كربلا است، تاكيد بسيار دارند.
در پايان اين مراسم به تعدادي از موسسان هيئت هاي مذهبي شال سياه عزاداري محرم به عنوان نماد عزاداري امام رضا(ع) اهدا شد و هيئت هاي مذهبي به صورت واحد و يكپارچه به عزاداري پرداختند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین