عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
شب اول محرم الحرام در هیئت ریحانة الحسین(س)
خداوند هر چیزی را از فضل خودش به ما عنایت می کند. یکی از فضل های خداوند متعال توفیق گریستن بر اباعبدالله الحسین است. خداوند مشتری است ولی از هر کسی خداوند خرید نمی کند و هر چیزی را نمی خرد

گزارش تصویری


صوت


عقیق: مراسم شب اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام موسوی مطلق و مداحی حاج سیدمجید بنی فاطمه و کربلایی مسعود اصلانی در هیئت ریحانة الحسین(ع) برگزار شد.

  • در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام موسوی مطلق را بخوانید:

_ اگرچه در طول سال در مجالس عزای اهل بیت شرکت می کنیم ولی در ماه محرم قصه فرق دارد و سفره اش خاص و ویژه است که خداوند متعال این سفره را پهن کرده است و راه تقرب به خداوند متعال سیدالشهدا است و محرم هم بهترین مسیر راه تقرب است که خیلی سریع تر از بقیه ایام می توانیم از این مسیر به خدا برسیم.

_ بیایید با بقیةالله عهدی ببیندیم که این اشک هایی که از اول محرم برای سیدالشهدا می ریزیم تحفه ای برای شما باشد. حجت بن الحسن امام ماست. فردای قیامت که صدا می آید هر مردمی با امامشان بیایند در صحرای محشر زیر پرچم حجت بن الحسن عسگری حرکت می کنیم.

_ خداوند هر چیزی را از فضل خودش به ما عنایت می کند. یکی از فضل های خداوند متعال توفیق گریستن بر اباعبدالله الحسین است. خداوند مشتری است ولی از هر کسی خداوند خرید نمی کند و هر چیزی را نمی خرد. خداوند از مؤمنین جان و مالشان را می خرد و عوضش را به مؤمن می دهد. یکی از اعمالی که خداوند متعال همه جوره آن را می خرد گریه بر اباعبدالله الحسین است. تمام اشک های ما را خداوند متعال با خالصی و ناخالصی می خرد.  

_ در این ماه باید بگوییم که ما قیمت و ارزشی نداریم اما آنچه که حمل می کنیم محبت اهل بیت عصمت طهارت و گریه بر سیدالشهدا عمل ذی قیمتی است و به هر دلیلی خداوند اجازه حمل این عمل را به ما داده است، حق این است که ما آن را در بسته ای از صداقت محض به وجود مقدس بقیةالله الاعظم هدیه کنیم. جایی سرمایه گذاری کنیم که در نهایت برد با ما باشد. نیت هایمان بر این باشد که برای امام زمان خرج کنیم. امام زمانی که خوب می خرد.

_ ما یک حیات مادی ظاهری و نباتی و یک حیات معنوی و باطنی داریم. خداوند از خلقت این ها هدفی داشته و عبث و بیهوده نبوده است که این امری آشکار و مشخص است. اگر کسی بخواهد خدا را ثابت کند باید به عقل او شک کرد. بهترین و والاترین مقامی که ما داریم این است که ما حی و زنده هستیم. این حی بودن مخصوص ما نوع بشر نیست.

- جنس حی بودن خدا با جنس حی بودن انسان خیلی با هم متفاوت است. خداوند متعال می فرماید که اگر من را اطاعت کنید شما را به مقام حی لا یموت می رسانم. یکی از فرق هایی که حی خداوند با حی موجودات دارد این است که خدا حی لایموت است. حی لا یموت یعنی این که هیچ گاه از بین نمی رود ولی حی موجودات روزی به پایان می رسد.قطره اگر می خواهد که از بین نرود باید به دریا برسد.

_ حیات ظاهری مراحلی داشته . یکی از مراحل این بوده که خداوند می فرماید ما شما بنی آدم را از خاک خلق کردیم. در سوره مؤمنون آیه 12 الی 14 خداوند مراحل خلقت که انسان را در مکان امنی قرار می دهد بیان نموده است. خداوند در آخر خلقت آیه فتبارک الله احسن الخالقین را بیان نموده است.مرحله بعدی این است که وقتی انسان از مکان امن بیرون آمده مرحله طفولیت و شباب و پیری می رسد.

_ خداوند از روح خود در بدن عنصری انسان دمیده است. کار خدا با تسبیح و تقدیس تمام نمی شود.حیات واقعی به واسطه نوری که خداوند متعال در حضرت آدم قرار داده است، می باشد. خداوند بشر را اشرف مخلوقات قرار داده است. اما این اشرف مخلوقات گاهی این قدر تنزل می کند که خداوند متعال فریاد برمی آورد مرگ بر انسان که این قدر کفران نعمت می کند. اولین کفران نعمت بشر این بوده که هیچ وقت نخواستند فرستاده خداوند متعال را ببییند. همیشه در ستیز و تکذیب انبیا بوده اند. تمام پیامبران مورد اهانت قرار گرفته اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین