عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
1400 سال از واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه سید الشهدا(ع) می گذرد، ولی هنوز هم عزاداری عاشقان امام حسین(ع) در روز عاشورا به عنوان یکی از گسترده ‌ترین فعالیت های استکبارستیزانه در جهان مطرح است؛ واقعیتی که مافیای رسانه ای غرب را به وحشت می اندازد و سعی دارد با نشان دادن تصاویر خشن و خارج از عرف از عزاداری های محرم و عاشورا جریانی اسلام ستیزانه در دنیا به پا کند.
عقیق:1400 سال از واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه سید الشهدا(ع) می گذرد، ولی هنوز هم عزاداری عاشقان امام حسین(ع) در روز عاشورا به عنوان یکی از گسترده ‌ترین فعالیت های استکبارستیزانه در جهان مطرح است؛ واقعیتی که مافیای رسانه ای غرب را به وحشت می اندازد و سعی دارد با نشان دادن تصاویر خشن و خارج از عرف از عزاداری های محرم و عاشورا جریانی اسلام ستیزانه در دنیا به پا کند. اما آنچه در باطن این عمل نشان می دهد چیزی فراتر از وحشت از چهره رأفت اسلام است که سبب شده عرب وهابی و غرب مستکبر دست در دست هم نهاده و در راستای به لجن کشیدن و خدشه دار کردن پیام عاشورا که ریشه در تفکر ناب اسلامی دارد، جوسازی های رسانه ای به راه بیاندازند و با نشان دادن تصاویر خشن از قمه زنی عده ای ناآگاه از دستور رهبری مبنی بر ممنوعیت این عمل توجه جهانیان را از این همه عشق و ارادت به سید الشهدا دور کند. این همه نشان می دهد که جهان به ویژه جهان غرب و وهابیت و تکفیری به شدت از پیام عاشورا بیمناک است. در همین خصوص با «مصطفی باقرزاده، مدرس دانشگاه و فعال سیاسی گفتگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید.
این مدرس دانشگاه معتقد است که برای پاسخ به این امر ابتدا باید دو مسئله مورد توجه قرار گیرد؛ نخست درایتی که عاشورا مطرح می کند و دوم اینکه باید دید غرب و وهابیت با کدام یک از گفتمان های موجود دشمنی اساسی دارند.
به گفته باقرزاده، غرب و وهابیت در یک نقطه مشترک هستند و آن، مبارزه هر دوی آنها با اسلام حقیقی است و همین امر موجب می شود که غرب دست رفاقت ویژه ای با رژیم منحوس آل سعود بدهد و شاهدیم که هیچ مشکل خاصی هم با اسلام ترکیه و عربستان و اسلام وهابی ندارد.
وی می افزاید: آنچه در این میان مانند خاری به چشم استکبار می رود قرائت حقیقی اسلام ناب است که برای وهابیت و تکفیری به شدت خطرناک است که این قرائت حقیقی از اسلام ناب همان پیام عاشورا است که وهابیت و غرب با آن مشکل اساسی دارد.
باقرزاده با اشاره به انقلاب اسلامی به عنوان نمونه ای که اسلام ناب در آن قرائت شده، می گوید: انقلاب اسلامی مقتدر امروز به عنوان الگویی برای ارائه گفتمان های اسلامی مطرح می شود، انقلابی که به مرحله تثبیت رسیده و پیام عاشورا را سرلوحه خود قرار داده است.
وی ابراز می کند: این اسلام ناب و حقیقی همانطور که در احادیث بسیاری هم آمده است، هیچ وسیله دیگری برای زنده نگه داشتن جز پیام عاشورا ندارد و تفکر عاشورایی است که در طول تاریخ در حال دمیدن در رگ حیاتی اسلام حقیقی است.

عاشورا الگویی برای جهاد با استکبار
باقرزاده عنوان می کند: نکته حائز اهمیت بعدی در دشمنی مافیای غرب و عرب با عاشورا و محرم این است که عاشورا الگو و نمونه ویژه ای برای جهاد با استکبار بیان شده است که سبب می شود همه برنامه ریزی دشمن برای نفوذ از بین برود.
وی معتقد است؛ عاشورا از یک طرف تجلی مبارزه با دشمن درونی و مبارزه با فساد جامعه است و از سوی دیگر نمونه ای برای مبارزه با دشمنان خارجی است.
این فعال سیاسی بیان می کند: استکبار تمام تلاش خود را کرده که در قالب مبارزه با انقلاب و تفکر شیعی با این تفکر شیعی برگرفته از عاشورا مبارزه کند چرا که این پیام هر جا وارد شده است تاثیرات شگفت انگیزی از خود بر جای گذاشته است.
وی با اشاره به این فرموده امام راحل(ره) که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته، می گوید: امام معتقد بودند که همین حرکت، انقلاب را به پیروزی می رساند و تفکر قیام و انقلاب مردم از عاشورا گرفته شده است.
باقرزاده اشاره می کند: در زمانی که دشمن سعی داشت با کشتن نخبگان و بزرگان دین، کشور را به تزلزل بکشاند باز هم امام می گوید "بکشید ما را، اسلام شکست نمی خورد". به عبارتی امام تفکر پیروزی خون بر شمشیر را از درس های عاشورا دانسته و یادآور می شود که این پیروزی ها از جلوه گری عاشورا است نه چیز دیگری.
وی آغاز جنگ تحمیلی را هم با پیام عاشورا مرتبط دانسته و می افزاید: گوشه گوشه جنگ تحمیلی و دفاع جانانه ملت ایران بر گرفته از عاشورا است و این پیام مردم را به سوی جهاد و مبارزه با دشمن متجاوز فرا می خواند، چنانچه در زمان جنگ، مردم زیر لب می خواندند "هر که دارد هوس کرب بلا بسم الله" و با اینکه این جنگ 8 سال به طول می انجامد و یک کشور یک تنه در برابر 27 قدرت جهان مبارزه می کند، باز هم تفکر عاشورا است، احیا کننده جهاد است.

سناریوها یکی پس از دیگری شکست می خورد
بافرزاده می گوید: دشمن سعی می کند با شبیخون فرهنگی و تغییر در سیستم کشور از حیث مدیریتی هم سرمایه گذاری کرده و آن را به انحراف بکشاند، ولی باز هم کل سناریوهای دشمن با ورود تفکر عاشورایی به شکست می انجامد.
این مدرس دانشگاه با اشاره به اتفاقات 9 دی 88 می افزاید: مقام معظم رهبری در خصوص ماجرای 9 دی معتقدند که دست حضرت سیدالشهدا(ع) در جمع شدن این ماجرا و رو شدن دست دشمن و سناریوی آن ها برای تزلزل در کشور، دخیل است.
باقرزاده به خاستگاه جریان استکبار خارجی و داخلی در به انحراف کشیدن عاشورا اشاره کرده و می گوید: استکبار این بار شیعه انگلیسی را تعریف می کند، چرا که خود را در مبارزه با عاشورا عاجز می بیند و می داند که عاشورا یک ملت نیست بلکه یک فرهنگ با پشتوانه 1400 ساله است که به این سادگی ها نمی تواند نقشه خود را در خدشه دار کردن آن عملی کند.

شیعه انگیسی مبلغ خشونت در عاشورا می شود
وی معتقد است مبارزه با عاشورا مبارزه با یک جریان بنیادی و الهی است از این رو دشمن به سراغ کاشتن بذر شیعه انگلیسی می رود تا به عاشورا ضربه بزند و شیعه انگلیسی مبلغ خشونت در عاشورا است و جریان قمه زنی را به تصویر می کشد؛ تا جایی که در عکس های بسیاری مشاهد می شود پدری به زور بر پیشانی کودک سه ساله اش قمه می کشد.
این فعال سیاسی می افزاید: دستگاه رسانه ای غرب هم بزرگترین حرکت خود را برای نشان دادن این خشونت از جانب شیعیان و به لجن کشاندن چهره عاشورا آغاز می کند و با حمایت های مالی و معنوی غرب، شیعه انگلیسی قدرت پیدا می کند.
باقرزاده ابراز می کند: استکبار این الگوها را از به اصطلاح مغزهای متفکر خود می گیرد، چنانچه یکی از همین متفکران غربی شیعه را به سیمرغی تشبیه می کند که یک بالش شهادت و دیگری انتظار است و زرهی بر تن دارد به نام ولایت و هر سه این مقوله ها از عاشورا نشأت می گیرد.

زانو زدن غول رسانه ای غرب در برابر امپراطوری امام حسین(ع)
وی معتقد است، در حال حاضر قوی ترین جریان در دنیا جریان اربعین با میلیون ها زائر است که فضای عاشورا و قیام امام حسین(ع) را برای کل جهان به تصویر می کشد و غول رسانه ای دنیا در مقابل امپراطوری امام حسین(ع) بر قلبها زانو می زند و سرش را خم می کند و این هم حاکی از آن است که پیروزی مطلق متعلق به تفکر شیعی و عاشورایی است که بارها و بارها تکرار و امتحان شده است.
باقرزاده به اندیشمندان بزرگ جهان که از جریان عاشورا درس گرفته و آن را مطرح کرده اند اشاره کرده و می افزاید: این امر موجب می شود غرب بیشتر از جریان عاشورا به وحشت بیافتد، چنانچه گاندی می گوید" من چه تفکری را از چه کسی(امام حسین) گرفتم و ختم شد به آزادی هند از دست استکبار جهانی".
این مدرس دانشگاه می گوید: جهان از این اتفاقات قابل تامل پر خواهد بود ولی در واقع باز هم سناریوی مافیای غرب و وهابیت به سبب فجایع بزرگی که خود رقم می زنند، موفق نخواهد شد هر چند رسانه های غربی قوی باشند.
باقرزاده ابراز می کند: اگر جریانات داخلی مقداری بر قوه تعقل خود فائق آمده و سعی کنند تفکر عاشورایی همانطوری که هست بسیار لطیف انعکاس یابد و همانطور که علمای بسیاری چون شهید مطهری در این راه خون هایشان بر زمین ریخته شد و  امروز چهره نورانی عاشورا بیش از پیش نشان داده شود، دشمن هیچگاه حتی با نشان دادن جریانات خشن از عاشورا موفق به خدشه دار کردن تصویر عاشورا در جهان نمی شود.


پی نوشت:
هفته نامه پیک خورشید استان خراسان رضوی
منبع:فردا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین