عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۵۰۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
یک فعال فرهنگی
برخی با حمل علم، پرچم های بلند، ساز و دهل، عزاداری را با میدان زورآزمایی و خودنمایی اشتباه گرفته اند، در حالی که پرداختن به این ظواهر عزادار حسینی را از هدف دور می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام محمد حسین محدث، شب گذشته در همایش عاشورائیان، در جوار شهدای گمنام پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل، به اهمیت محرم و ارتباط آن با اسلام پرداخت و گفت: علت ایجادی اسلام، پیامبر اکرم(ص) بود که از جناب پروردگار عالم مأمور به عرضه مکتب اسلام به جامعه بشری شد وعلت ابقایی آن، وجود مبارک حضرت سید الشهدا(ع) است که اسلام را از همه خطرات و انحرافات احتمالی نفوذی حفظ و بشریت را از بسیاری از انحرافات نجات داد.

این فعال فرهنگی با اشاره به تاکید امام راحل (ره) بر زنده نگه داشتن محرم و صفر، تصریح کرد: امور تکلیفی، عبادات و اعتقادات همه در سایه محرم و عاشورا پابرجا و زنده مانده است.

حجت‌الاسلام محدث، تاکید علما و مسؤلان بر جلوگیری از ورود مسائل انحرافی و بدعت ها را برای کاسته نشدن از تاثیر عزاداری دانست و خاطر نشان کرد: دشمن با تحریف، به دنبال کم اثر شدن عزاداری ها و محرم است.

این استاد حوزه با اشاره به تفاوت اسلام ناب و اسلام آمریکایی خاطر نشان کرد: فعالیت گروه های افراطی همچون داعش، طالبان و وهابیت به نام اسلام و اقدامات ضد اسلامی آنان، از مصادیق اسلام آمریکایی در منطقه است که تحریف اسلام ناب را هدف قرار داده است.

وی، پرداختن به مسائل حاشیه ای و ظواهر را از آسیب های عزاداری دانست و اظهار داشت: برخی با حمل علم، پرچم های بلند، ساز و دهل، عزاداری را با میدان زورآزمایی و خودنمایی اشتباه گرفته اند، در حالی که پرداختن به این ظواهر عزادار حسینی را از هدف دور می‌کند.

حجت‌الاسلام محدث،عزاداری سنتی را بهترین سبک عزاداری دانست و خاطر نشان کرد: عزاداری سنتی ، عزاداری است که شور و ظواهرش در حد منطقی و معقول باشد.

امام جمعه موقت آران و بیدگل، رعایت حریم ها را در عزاداری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی حریم ها را در هیئت حفظ کنند تا مجلس امام حسین(ع) به مجلس گناه تبدیل نشود.



منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین