عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
اولین روز سال و سخنرانی حجت الاسلام طباطبايي در صنف لباس فروش ها
فاطمه به معني دهنده و منصوره به معني گيرنده است . حضرت زهرا (س) در زمين فاطمه و در آسمان منصوره هستند، به اين معني كه فيض را از خداوند متعال گرفته و به مردم مي دهند .
حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به مبحثي پيرامون ديدارهاي حضرت زهرا (س) در دوران زنگي خود با اقشار مختلف مردم، به شخصيت والاي اين بزرگوار اشاره كرده و افزود : حضرت زهرا (س) نماد يك انسان خوش فكر و به اصطلاح قرآن "اولي الالباب" بودند .

به گزارش عقيق، حجت الاسلام سيد مهدي طباطبايي در اولين روز از سال 1392 با تبيين و تعريف كلمه "لبيب" به معناي فردي كه در زنگي خوش فكر و داراي مغز بوده اظهار داشت : حضرت زهرا (س) در ديدارهايشان بسيار هوشيار بوده و همين مطلب منجر به علاقه مندي افراد براي ديدار با اين بزرگوار مي شد .

وي با اشاره به اين مطلب كه انسان هاي خوش فكر طوري در زندگي رفتار مي كنند كه اعتبار خاصي در بين مردم دارند، به برخي از نشانه هاي انسان هاي لبيب در قرآن اشاره كرده و  افزود : آناني كه وفا به عهد و پيمان كرده و عهد شكني نمي كنند، جزء اين گروه هستند .

حجت الاسلام طباطبايي در ادامه به بحث هوش و استعداد نيز اشاره كرده و گفت : اينكه مادر در دوران بارداري و بطور كل خانواده قبل از تولد نوزاد چه غذا و خوراكي مصرف كند نيز تاثير خاص خودش را دارد . نطفه حضرت زهرا (س) از ميوه هاي بهشتي منعقد شده است و آن غذاها و آن تربيت قطع به يقين به اين گوهر تابناك ختم مي شود .
وي به شخصيت و برخي از نام هاي حضرت زهرا (س) چون طاهره پرداخته و افزود : اولين نام بي بي دو عالم منصوره بوده و پيامبر نام فاطمه (س) را در مدينه بر روي ايشان نهادند .


در زمين فاطمه و در آسمان منصوره

اين استاد اخلاق افزود : فاطمه اسم فاعل به معني دهنده و منصوره اسم مفعول به معني گيرنده است . حضرت زهرا (س) در زمين فاطمه و در آسمان منصوره هستند . به اين معني كه فيض را از خداوند متعال گرفته و به مردم مي دهند .

وي افزود : پيامبر مومنين، خوش فكر را به سه صفت صله رحم كردن، خدا ترس بودن و از سختي حساب قيامت ترسان بودن معرفي كرده اند .
حاج آقاي طباطبايي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ايام نوروز و ديد و بازديدهايي كه بين مردم صورت مي گيرد افزود : آناني كه خواستار داشتن لب و لباب هستند بايد به رحِم خود احترام بگذارند .


 امام صادق (ع) : ايرانيان را به خاطر سه كارشان در نوروز دوست دارم

وي با توجه به روزهاي آغازين سال 1392 به حديثي از امام صادق (ع) اشاره كرده و افزود : امام صادق (ع) فرموده اند كه من ايرانيان را به خاطر سه كارشان در نوروز دوست دارم؛ تنظيف (پاكي و پاكيزگي)، صله رحم و ياد كردن اغنيا از فقرا .

حجت الاسلام طباطبايي در پايان نكته اي هم در باب نامگذاري فرزندان بيان كرده و اظهار داشت : نام هاي نيكو بر روي فرزندان خود بگذاريد . براي مثال اگر دنبال اسم امروزي و در عين حال مناسبي براي فرزندان دختر خود هستيد، "شيما" كه نام خواهر پيامبر اكرم (ص) بوده ، خوب است .

به گزارش عقيق، مراسم اقامه عزا به مناسبت فاطميه اول در حسينيه صنف لباس فروش ها از سه شنبه 29 اسفند 1391 آغاز و تا 6 فروردين 1392، ادامه داشته و ساعت شروع مراسم 8 صبح خواهد بود .

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
amir
|
AFGHANISTAN
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
0
کدام سوره در شان حضرت فاطمه نازل شده است?
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
کوثر
نرگس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
0
0
عالی بود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین