عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۴۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶
به منظور حمايت از ايتام و پناهجويان عراقي، 80 جوان طي مراسمي در كربلا راهي خانه بخت شدند.در اين مراسم كه در هتل اولاد الرسول كربلا برگزار شد، مهندس پرويز فتاح رئيس كميته امداد، ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي در كربلا، مشاور استاندار كربلا و نمايندگان نهادهاي ايراني فعال در كربلا همچون بعثه‌ مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت حضور داشتند.
عقیق: طي مراسمي با حمايت كميته امداد امام خميني(ره) شعبه كربلا، 40 زوج عراقي از ايتام و پناه‌جويان اين كشور راهي خانه بخت شدند.
در اين مراسم كه در هتل اولاد الرسول كربلا برگزار شد، مهندس پرويز فتاح رئيس كميته امداد، ميرمسعود حسينيان سركنسول جمهوري اسلامي در كربلا، مشاور استاندار كربلا و نمايندگان نهادهاي ايراني فعال در كربلا همچون بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت حضور داشتند.
علي السعداوي مسئول كميته امداد شعبه كربلا در حاشيه اين مراسم به خبرنگار حج گفت: ‌قرار بود اين مراسم در ايام عيد غدير برگزار شود كه مقداري به تاخير افتاد و در اين مراسم 40 زوج عراقي كه از مددجويان كميته امداد از كربلا و نجف و تعدادي از پناهجويان از استان هاي الانبار و جاهاي ديگر كه در جريان فتنه تكفيري ها به كربلا آمده اند، راهي خانه بخت شدند.
وي با بيان اينكه برگزاري مراسم ازدواج مددجويان، جزو برنامه هاي سالانه است گفت: سال گذشته نيز 20 زوج جوان طي مراسمي راهي خانه بخت شدند و هزينه اين مراسم از طريق صندوق هاي صدقات و همچنين مشاركت برخي شركت ها كه در عراق فعاليت دارند تامين مي شود.
در ابتداي اين مراسم، مجري برنامه كه از قاريان قرآن حرم مطهر حسيني است، از ميهمانان خواست به احترام شهداي نبرد با تكفيري ها، يك دقيقه قيام كرده و سوره فاتحه را قرائت كنند.
مهندس فتاح در سخنان كوتاهي ضمن تبريك به نوعروس دامادها، بر بي منت بودن خدمات اجتماعي به مددجويان تاكيد كرد.
سيد عبدالزهراء الساعدي مسئول كميته امداد در عراق هم در سخنان خود گزارش تفصيلي از برنامه هاي كميته امداد در اين كشور ارائه كرد و گفت:‌ اين نهاد در شهرهاي مختلف عراق شعبه دارد.
در حاشيه اين مراسم بخشي از فعاليتهاي كميته امداد كربلا كه به تعليم مهارتهاي خياطي به مددجويان اختصاص دارد، به نمايش درآمده بود.
همچنين تعدادي از كودكان تحت پوشش كميته امداد كربلا، با اهداء گل به ميهمانان خوش‌آمد گفتند.
در پايان، با حضور يك تازه داماد و عروس عراقي، كيك منقش به پرچم كشورهاي ايران و عراق تقسيم و در ميان حاضران توزيع شد.
در حاشيه اين مراسم نيز مقامات ايراني در مصاحبه هاي جداگانه به پرسش هاي رسانه هاي عراقي پاسخ گفته و بر ضرورت انتقال تجربه موفق كميته امداد در ايران به كشور عراق و اداره اين نهاد از سوي نيروهاي بومي و محلي تاكيد كردند.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین