عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸
همزمان با رونمايي از نزديكترين مكان به مضجع شريف حضرت معصومه؛
بخش خانوادگي آستان حضرت فاطمه معصومه(س) پيش از ظهر امروز با حجت الاسلام والمسلمين سعيدي در شبستان نجمه خاتون افتتاح شد.
عقیق:نزديكترين مكان به مضج شريف حضرت فاطمه معصومه(سلام الله عليها) با حضور آيت الله گرامي،‌ توليت آستان مقدس،‌ معاونان ، مديران و خادمان حرم بانوي كرامت رونمايي شد.
در اين مراسم كه صبح امروز همراه با آئين خطبه خواني خادمان حرم بانوي كرامت در شبستان حضرت نجمه خاتون (س) همراه بود، محمد جواد جهانگيرزاده، معاون اجرايي آستان مقدس، از روند و مراحل ساخت اين مكان مقدس گزارشي را ارائه داد.
معاون اجرايي آستان مقدس قم با اشاره به شناسايي اين مكان در زمان توسعه ضلع جنوبي حرم فاطمه معصومه(سلام الله عليها) اظهار داشت: اين مكان شريف امروز رونمايي مي شود، تا خدمتي ويژه به زائران بانوي كرامت ارائه شود.
وي خاطر نشان كرد: تمامي مراحل طراحي و ساخت ضريح و احداث آن توسط مديريت فني و مهندسي آستان مقدس و با بهره گيري از هنرمندان برجسته انجام شده است، اين مكان شريف شامل: ضريح مطهر، كاشي كاري، سنگ كاري و ... با معماري اسلامي است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي، در مراسم افتتاح نزديكترين بخش به مضجع شريف حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در گذشته امكان زيارت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) براي خواهران و براداران فراهم بود اما امروز به بركت انقلاب و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در راستاي خدمت رساني هر چه بهتر به زائران و مجاوران حرم كريمه اهل بيت(ع) بخش خانوادگي آستان در شبستان نجمه خاتون در نزديكترين مكان به ضريح حضرت افتتاح شد.
توليت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: امكان استفاده از اين بخش تا چند روز آينده براي تمامي خانواده‌ها فراهم شده و در حال حاضر هم خانواده‌ها مي‌توانند از اين مكان بازديد كنند.
وي با اشاره به اينكه افتتاح اين بخش خدمتي شايسته به زائران حضرت است، تصريح كرد: بر اساس روايت سه امام معصوم يعني امام صادق، امام رضا و امام جواد(ع) پاداش زيارت اين بانو بهشت عنوان شده بنابراين خدمت رساني به زائران اين بانو خدمت به مؤمنان بهشتي است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي با تأكيد به در پيش بودن ايام ماه محرم گفت: آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در ماه محرم برنامه‌ريزي ويژه اي براي بهره مندي هر چه بهتر زائران و مجاوران از برنامه‌هاي عزاداري انجام داده و در اين ايام براي كودكان هم برنامه‌هاي خوبي تدارك ديده شده است.
توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بيان اينكه قرار بود ساخت اين مكان به پيشنهاد كارشناسان در زمان توليت حجت الاسلام والمسلمين مسعودي خميني انجام مي شد كه فرصت نشد، ادامه داد: امروز به بركت و لطف خداوند اين فرصت فراهم شد و افتتاح اين بخش توانست در بهره مندي هر چه بهتر مردم از فضاي معنوي حرم مؤثر واقع شود.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي ادامه داد: درب هاي اين فضا به صورت شبانه روزي بر روي مردم باز بوده و زائران در تمام اوقات شبانه‌روز مي‌توانند از اين فضاي خانوادگي استفاده كنند.
وي همچنين با اشاره به فاجعه تأسف بار منا و كشته شدن تعداد زيادي از حجاج به دليل بي كفايتي آل سعود و واكنش رهبر معظم انقلاب نسبت به كوتاهي هاي انجام شده از سوي حاكميت عربستان تصريح كرد: اگر نهيب رهبري خطاب به آل سعود نبود،‌ كشورهاي ديگر اسلامي هم كه دسترسي به جنازه هاي حجاج خود نداشتند سكوت مي كردند.
توليت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تأكيد بر اينكه دنياي اسلام در خواب رفته و نسبت به چنين جنايت ها و بي كفايتي هايي سكوت كرده است،‌ يادآور شد: رهبر معظم انقلاب با كمال شجاعت و عزت و اقتدار از ملت خود حمايت كرد و ديگر كشورهاي اسلامي را بيدار كرد تا آن‌ها هم در مقابل بي‌كفايتي هاي آل سعود به پا خيزند و براي اداره حرمين شريفين چاره‌انديشي كنند تا وقايعي مشابه وقايع منا اتفاق نيفتد.











منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین