عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی با تأکید بر اینکه مداحان باید متوجه باشند مداحی یعنی مداح یعنی «م»، «د»، «الف» و «ح»، گفت: ۸۰ هزار مداح در کشور شناسایی شده است.
عقیق:مصطفی خرسندی، رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی سراسر کشور، دوشنبه 20 مهر ماه طی نشستی خبری به تشریح فعالیت‌های کانون مداحان پرداخت و اظهار کرد: طی چند سال اخیر که بحث ساماندهی مداحان کشور آغاز شده است، توانسته‌ایم 80 هزار مداح را شناسایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان کانون مداحان از پایین‌ترین سطوح خود توسط رأی گیری انتخاب می‌شوند، گفت: 46 هزار مداح در انتخابات اخیر کانون مداحان شرکت کردند.

خرسندی ادامه داد: کانون مداحان در حال صدور کارت شناسایی برای مداحان است و تنها این نهاد است که اجازه صدور کارت مداحی را دارد. ما مداحان را در چهار سطح دسته‌بندی کردیم که شامل: ستایشگران (استاد تمام مداحی)، پیرغلامان(مداحان بالای 60 سال)، ذاکران(مداحان زیر 60 سال که توانمندی بالایی دارند) و سایر مداحان که با عنوان «مداح» است.

وی از فعالیت شش اتاق فکر شامل اتاق فکر نوگلان حسینی، جوانان، پیرغلامان، کیان‌سالان، بانوان و شعرا نیز خبر داد و گفت: 25 نفر در هر کدام از این اتاق‌های فکر حضور دارند.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی از برگزاری مراسم شیاه‌پوشی مداحان اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: این مراسم با حضور چهار هزار مداح از ساعت 14 امروز در حسینیه‌ فاطمه‌الزهرا(س) واقع در میدان سپاه برگزار می‌شود و در این مراسم مداحان شال عزای حسینی را به گردن می‌آویزند.

وی از فراهم شدن بسته‌های فرهنگی ویژه مداحان، بازخوانی سبک‌ها و نوحه‌های قدیمی، انتشار کتاب‌ها و لوح‌های فشرده سبک‌های مداحی و کتب مقتل نیز خبر داد و گفت: هزار مداح خانم نیز در مراسم سیاه‌پوشی مداحان حضور دارند.

خرسندی همچنین اعلام کرد: روز چهارشنبه 22 مهر ماه از ساعت 14 تا 17 در آستان امامزاده حسن(ع) سه هزار مداح گرد هم می‌آیند.

وی در پایان گفت: مداح باید متوجه چهار حرف مداح یعنی «م»، «د»، «الف» و «ح» باشد. «م» یعنی متدین، «د» یعنی دانش لازم، «الف» یعنی اخلاق و ادب در تمام رفتارها و «ح» یعنی حسن انتخاب اشعار.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین