عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۳۳۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
رئیس کانون مداحان کشور خبر داد:
خورسندی گفت: اتاق فکر‌های نوگلان، جوانان، میانسالان، پیرغلامان، بانوان و شعرا برای دفاتر شورای عالی کانون مداحان ایجاد شده و همچنین کارت شناسایی مداحان در چهار سطح صادر می‌شود.
عقیق:مصطفی خورسندی رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی کشور در نشست خبری سازمان تبلیغات اسلامی که صبح بیستم مهر برگزار شد، پیرامون اولویت‌ها و برنامه‌های محرم امسال اظهار داشت: با استعلام سطوح ذاکرین کارت‌های شناسایی در چهار سطح شامل سطح ستایش‌گران، پیرغلامان، ذاکرین و مداحان صادر می‌شود.
وی در توضیح سطوح چهارگانه مذکور گفت: سطح ستایش‌گران افرادی هستند که در زمینه مداحی استاد تمام بوده و سطح پیرغلامان شامل افراد بالای شصت سال است و همچنین سطح ذاکرین هم افرادی با توانایی خوب که زیر شصت سال باشند را شامل می‌شود و کارت شناسایی با پیشوند «ذاکر» برای آنها صادر خواهد شد.
رئیس شورای عالی کانون مداحان و شعرای آیینی کشور افزود: کارت شناسایی با عبارت «مداح» برای سایر مداحان صادر می‌شود و کانون مداحان تنها نهادی است که اجازه صدور کارت شناسایی مداحی را دارد.
خورسندی در خصوص اتاق فکرهای ایجاد شده در دفاتر بیان کرد: شش اتاق فکر مذکور با 25 نفر برای هر اتاق فکر و در مجموع شامل 150 عضو است که نخبه‌های هر شهر و استان برای اتاق فکر کشوری انتخاب می‌شوند تا بحث محتوا در حیات مذهبی را تامین کنند.
وی در پایان از مراسم اجتماع 3 هزار نفر مداحان جوان در روز چهارشنبه 22 مهر ماه در امامزاده حسن(ع) خبر داد و گفت: مداح باید به چهار حرف «م، د، ا، ح» توجه کند به طوری که «میم» مداح نشانه متدین بودن، «دال» نشان از دانش لازم، «الف» نشان دهنده اخلاق و ادب مداح در تمام رفتارها و «ح» از حسن سلیقه در انتخاب و ارائه اشعار و مطالب توسط یک مداح حکایت دارد.


منبع:باشگاه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین